Heeeeeeeelg

Nu så ska ni få höra vad Emelie har gjort i helgen, för fy tusan vad jag har gjort grejer denna helg!

Men som vanligt får jag väl ta allt från början så ni people hänger med;)

Fredagen var det jobb som gällde. Ja, men ni vet det var de vanliga rutinerna som ni har hört om sisådär en miljon gånger innan. Så tänkte att vi tar och hoppar över dem denna gång. I alla fall. Hämta och lämna från skolan och lite träning på det innan det var dags att göra sig iordning inför kvällen.

Skypade med mammsen under dagen och berättade då att vi skulle ut lite på kvällen och fick då höra följande; bara för att du är 21 behöver du i te bli alkoholist!

Haha, tack för den, men så illa är det faktiskt inte mamma lilla!;)

Jag hann även med lite extrajobb, så jag fick ihop lite pengar till drinkarna denna kväll!;)

Idag skulle vi ju då allt ut och festa till det lite, som ni mest troligt redan fattat.

Jag mötte upp Kristin runt 23 eller nåt, vi började kvällen med en runda på Dorrians men en ananasdrink (tror jag?) och lite lakrits shots:)
Efter det tog vi subwayen downtown för att gå på wicked willys (tror jag det hette?) Det blev dans och lite drinkar hela natten lång. Jag tappade min mobil, jag fick tillbaka min mobil, men jag la mina tuggummi nånstans och dem fick jag inte tillbaka:( men vi fick gratis drinkar av ägaren i alla fall så man ska ju inte klaga;)

Som sagt blev det dans fram tills det att de stängde vid 4 och sen vidare till ett diner och sen en promenad genom parken för att till slut sova någon timme i vårt party rum i byggnaden. Upp igen vid 8 och vidare till Starbucks. En kaffe och vakna till vid liv! Vidare till Barnes and Nobels för någon timmes häng och sedan sova lite i parken:-)

Hem och duscha och sova lite till och sedan lite häng och chill på tredje våningen. Sen tog jag subwayen till Christopher street för att besöka sockerbiten för att inhandla lite svenskt godis till en kompis i Chicago:)
Hem igen och sen träffa Maayan senare på kvällen, vi gick till en random bar, dock stannade jag inte så länge då jag var galet trött.
Så det blev hem och sova för min del.

Söndagen ringde väckarklockan vid halv 9. Låg kvar i sängen en timme innan jag gick upp och åt frukost och gjorde mig iordning. Jag mötte upp min kära dansk runt 10, vi inhandlade lite fika och traskade iväg till parken. Det var soligt och varmt så det fick bli en dag med picknick. Där somnade vi ett bra tag. Vi skrattade och hade roligt:D
Sen blev det dags för glass så vi promenerade ner till 16 handles. Mumma!

Sen vidare till mig för lite chill på tredje våningen och efter nån timme vidare till Denise för lite häng med henne och andra människor på hennes rooftop med utsikt över Manhattan:-)

Sen var det dags för mig att jobba någon timme på kvällen. Line hängde här ett tagningar hon skulle vidare för att möta upp en besökare från Danmark.

Jag tog en dusch och gick och la mig och somnade ganska snabbt och gott efter en helt fantastiskt bra helg!!!

Tack alla inblandade!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0