Au pair livet

Ja men nu ska ni allt få ett inlägg om mitt au pair liv. Ja, jag jobbar faktiskt fortfarande, även om man inte alltid kan tro det då jag aldrig uppdaterar om det längre. Faktum är att det är samma sak dag ut och dag in så det blir ju ganska tjatigt för er att läsa samma skit varje dag. Men detta är ju en au pair blogg, så jag får väl slänga in ett sådant inlägg emellanåt tycker jag och idag är väl ett bra tillfälle för det.

I alla fall, baby M vaknade vid 6, jag pallade inte riktigt gå upp och hon skrek ju inte riktigt så jag låg kvar och sov i sängen tills klockan blev halv 7 och sen började hon skrika lite. Upp och byta blöja och ge henne mjölk och sen göra frukost till pojkarna. Väcka pojkarna, äta frukost, borsta tänder och ta på sig och sen var det dags att gå till skolan.

Efter att jag lämnat av alla ungar vart det hemåt igen, tvätta och dammsuga... Jag har det allt bra roligt emellnåt.

Sen hade jag ett break till 2.30 då jag hämtade hem R (6). Vi gick hem och lekte i lekrummet med de andra 2 småungarna. Där lekte vi ett bra tag innan vi gick uppåt igen. Det var nu bad, dusch och middag som gällde och efter det var det lek och tv.

Jag slutade vid 6.20 och vid 7.25 åkte jag hemifrån för att träffa en kompis från Sverige som jag gick gymnasiet med...
Sen var denna dagen slut!

Näe, men nu blir det sängen för mina ögon kan inte hålla sig öppna längre... 

Puss hej leverpastej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0