NYC halvmara 2012

Då var den sprungen - 21km/2,1mil/13mile! Väckarklockan ringde första gången vid 4.45 och jag var sådär lagom pigg just då, eller inte... Efter det ringde den var 5 minut, helt jävla underbart! Just då, i det tillfället ville jag bara dra täcket över huvudet och krypa ner i sängen igen, ge upp halvmaran ocg skylla på sjukdom!
MEN jag pallrade mig upp, åt frukost och gjorde mig redo. kläder och nummerlapp på! Klockan tickade och runt 10 över 6 lämnade jag lägenheten och tog subwayen till 59 och gick sen upp till 72 och 5 avenyn. Steg av subwayen och upptäckte att ena gummiploppen till mina hörlurar är borta... great! hur ska jag nu kunna lyssna på musik? Hur ska jag klara av loppet utan musik i öronen? Men faktum är att en plopp i örat var bättre än två. Jag hade musik i ena örat och i det andra örat hörde jag alla människor som stod vid sidan om och hejade och skrek och spelade musik, så det var ganska najs med lite peppande ord längst heeeeeeeeela vägen! :) Så det gjorde ingenting att jag tappat bort ena ploppen.

I alla fall, jag tog mig till 72 and 5 ave. Placerade mig med alla andra människor. Det tog ett bra tag innan det började. Elitmänniskorna började springa 7.30 och sen runt 30-45 minuter senare så var det äntligen min tur att börja springandet. Det kändes bra, mycket bra ska jag säga! Det flöt på ganska bra skulle jag vilja säga. NEJ, jag sprang inte hela, utan gick en del med, men va tusan... (det är nu jag skulle kunna skylla på feber, öron infektion, bihåleinflammation och kraftig förkylning - därav ingen träning på en månad, men det gör jag inte!) det gjorde ju alla andra och jag kkom ju runt på mindre än 3 timmar, så jag är galet nöjd!

Snacka om fantastisk känsla när man ser skylten 800meter to go! Då ökades tempot och ännu en liten ökning vid 200meter to go och sen en fin slutspurt in över mållinjen! :D
Fy satan vad skönt det var att korsa mållinjen, vilken känsla! Man fick en fin "termofil", medalj och en fin påse med vatten, powerdricka, äpple och pretzels... Helt okej!
Jag tog mig till närmst subway och åkte hem. Så jävla najs lopp!
Jag kommer helt klart tillbaka nästa år för att springa igen! :D

Laura och Frensesca kom upp och höll mig lite sällskap och sen gick vi ut för att möta upp Line för att äta lite glass:) Jag var tvungen att smita iväg ett tag för att sitta barnvakt men mötte upp dem senare igen. Jag och Line gick och kollade bio och Laura och Fransesca chillade lugnt!
Vi kollade på a thousend words. Eller snarare Line kollade och jag sov ganska gott i biostolen;) haha, snacka om att jag var trött efter en låååååång dag! Var uppe 4.45 och bio från 20.30 till 22.00.... det blev för mycket för mig xD Så i det stora hela betalade jag 13 dollar för att sova i biostolen;D Jaja, tur att de är så pass bekväma i alla fall;)

Haha, ikväll blir det Zumba med dansken:D



Kommentarer
Postat av: pappa john

Duktigt gjort, stolt pappa här! kram

2012-03-20 @ 08:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0