Min finfina helg!

Okej, men då ska jag väl passa på att uppdatera er om denna ytterst fantastiska helg com jag haf haft!

Fredagen den 2/3-2012
Jag får lov att börja runt 8 denna vackra dag då det mest troligt kommer bli en låååång dag, då nannyn är ledig. Jag tar R till skolan och sedan återvänder jag hem igen för att ta S till hans skola. Jag kommer hem och baby M ska precis gå och ta en liten tupplur, så jag får ett fint break där. Jag gör dock inte alltför mycket. Går till banken, fyller på min mobil och kollar lite Grey's Anatomy (ganska så beroende är jag!). Ungen vaknar och jag släpar med henne för att hämta upp S från skolan. Hon är lagon grinig... awesome! Plockade upp S och sen bar det iväg till pizzerian för att hämta upp lite lunch till honom, hem och dumpa honom och andas lite innan det var dags att hämta upp nästa unge. Fredagar är en kort dag (13.05) för honom så då är det i stort sett från den ena till den andra.

Hem igen och då kom M - deras "lärare" som undervidsar dem en timme här hemma. Vet inte riktigt vad det är de gör, spel, bokst'ver och siffror eller nåt likmamde?! Vem bryr sig egentligen? Jag hängde med baby M. Fick ett litet break. Under kvällen var det de vanliga rutinerna... bad, kvällsmat, tv, läsa, borsta tänder... ja, men ni vet ju själva hur det är.
Mina värdföräldrar gick ut, så det var jag och ungarna denna vackra kväll. De skötte sig ganska bra, lite skrik och tårar och slagsmål, men annars var allt fina fisken. Alla somnade och jag kunde andas ut lite. Lägga mig framför tv:n och bara glo... Kvart i elva var mina värdföräldrar hemma igen och jag uppsökte min säng för en dejt med min kudde.

Lördagen den 3/3-2012
Denna underbara morgon bestämnde sig baby M för att det var dags att vakna upp 05.50.... GREAT! Så det var bara för mig att vakna upp med. Det var mjölk och blöjbyte som gällde. Pojkarna vaknade vid 7 och halv åtta sp det var helt ok faktiskt. lekte med ungarna ett tag och gav dem frukost och när det var dags för baby M nap fick jag ett välbehövligt break! Straight back to bed och sova lite. Vilket inte funkade alltför bra då ungarna tycker det är ytterst roligt att springa in och ut ur mitt rum! Så, ja det var ju sådär alldeles lagom lyckat! Fick sova lite i alla fall. Sen tillbaka till arbetet. Vakta baby M medan min värdmamma gjorde sig iordning för att ta henne till ett kalas. Jag umgicks med killarna och drog med dem till Barnes and Nobel, där vi läste lite böcker och kollade på leksaker. Vidare till brandstationen som tyvärr var stängd. Så vi inhandlade lite frukt istället.

Tillbaka till lägenheten för lite lunch. Jag fixade pojkarnas tvätt och sen gick jag, pojkarna, baby M och min värdpappa ut. Min värdpappa och R gick vidare till ett födelsedagskalas medan jag, baby M och S gick och inhandlade en klubba och lite muffuins och gick tillbaka hem igen. Jag fick ett välbehövligt break medan min värdmamma tog med sig babay M och S ut en sväng. Plockade iordning alla leksaker. åt kvällsmat och kollade tv. Killarna kom tillbaka och jag gav dem ett bad och gjorde dem iordning för kvällen.
Sen var det dags att ge baby M ett snabbt bad och försöka ge henne lite mat (blir galen då hon vägrar äta) så tog henne på en promenad. Skrek som en liten galning, men när vi träffade på andra månniskor slutade hon skrika, la huvudet på sne, loh och sa heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeey:) Så söt den lilla ungen! Hem igen, fick i henne lite chips, ris och yoghurt... great kvällsmat! haha
Vi kollade film - Riio under kvällen och sen tog min värdmamma över när det var dags för sängen.
Skypade med en kompis under kvällen.

Söndagen den 4/3-2012
Idag var jag fullkomligt ledig från allt som har med jobb att göra! Vaknade vid halv 9 och låg kvar i sängen till närmare halv 11.... så fruktansvärt najs! Gick upp, duschade och hjorde mig iordning för att gå ut och möta en kompis. Mötte upp henne utanför B&N. Där inne mötte vi vår counsler som handlade böcker. Vi sa hej och hej då och gick vidare för att inhandla lite frozen yoghurt. Världens bästa sådan! :) Sen mötte vi upp en annan au pair och hade följe med henne till cluster meetinget som vi idag hade på MET museum. Efter mötet gick vi en sväng till centar park och sedan vidare till starbucks där vi åter igen mötte upp den franska au pairen. Där satt vi ett tag och pratade om allt och inget.

Jag och LAura (från Tyskland) gick sedan hem till mig och kollade film. Dock hann vi inte se hela då vi skulle möta upp en ny au pair från Danmark - Line på Starbucks några block från här. Där satt vi åter igen och pratade om allt och ingenting tills de stängde dörrarna. Vi skildes åt och nu ska jag kolla lite mer Grey's.

Ja, men som ni ser har jag haft en ganska busy weekend, men det är skönt att ha något att göra... tiden går liksom så mycket snabbare då. Nu är det bara 2 dagar kvar tills min pappa och Magnus kommer och hälsar på mig.
Det är även EXAKT 2 veckor kvar tills jag ska springa halvmaran här i NYC.... Då jag varit sjuk har jag ite tränat på 2 veckor. Eller jag sprang ju en dag och så blev jag ju sjuk igen.... i'm good!
Men imorgon är jag på't igen! Jag får helt enkelt hoppas på det bästa... det kommer gå bra! tor jag!?!

Feels good! WIHO?!?! haha

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0