En helg i juni...

Denna helgen har jag väl som alltid annars (känns det som) mest jobbat faktiskt. Som sagt så var vi ute i strandhuset heeeela långa helgen. Vi körde ut under fredagen och var framme där runt 23 eller nåt liknande. Det var hej och hå och sovdags direkt.

Under lördagen blev det tidigt jobb. Det var inte alltför soligt och varmt ute så det var det... Jag hade mest hand om baby M så vi lekte en hel del utomhus. Jag fick 4 timmar break och passade då på att sova lite då jag hade jobbat från tidig morgon... Sen blev det fortsatt lek med ungarna tills vi körde in till stan för att gå på Starbucks. Måste erkänna att det var ganska trevligt faktiskt. Sen hem, middag, duscha ungarna och bädda om dem. Sen blev det lite tv för mig under kvällen då jag jobbade länge och mina värdföräldrar gick ut och åt.

Under söndagen sken solen redan från tidig morgon så det syntes lång väg att det skulle bli härligt väder denna dag. Jag jobbade på bra ända fram till mitt break. Då fick det vara nog. På med badkläderna och ner till stranden och där låg jag sedan i tre hela timmar... Jag klagade ju inte! Tänka sig, det blev även ett första dopp i havet också, typ isigt kallt, men jag överlevde. Jobbade på resten av dagen som vanligt och sen lite plugg under kvällen!

Måndagen var det upp och ett morgondopp och stort vattenkrig ned pojkarna innan det var dags att åka tillbaka mot staden.
Träffade en kompis från Chicago som har flyttat till en förort till NYC. Det var skönt att se henne igen. Det blev glassätande och häng på tredje våningen innan det var dags att återgå till jobbet...

På kvällen blev det en fin liten promenad med Emma. Det kommer jag nog att sakna med Manhattan och storstaden. Att bara kunna ringa eller skicka iväg ett sms och sen mötas upp 5 minuter senare...

Men det ska väl gå ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0