4 veckor kvar

Ja, som rubriken säger så har jag endast 4 veckor kvar i detta stora land. Vet att jag har sagt det miljoner gånger innan, men det är sjukt vad snabbt tiden går. 
 
Tänkte jag skulle uppdatera er om min vardag idag. Jag menar, det var ju ett tag sedan sist skulle jag tro... 
 
Idag har det hur som helst varit en lååååååång dag. Jag började vid 7.30 am med att ge pojkarna frukost och underhålla dem ett tag. Runt 10.30/11 åkte jag och S med min värdmamma (eller det var ju faktiskt jag som körde) in till barnmuseumet och där stannade då jag och S ett bra tag. Min värdmamma hämtade upp oss nån timma senare och så åkte vi hemåt och hämtade upp resten av folket och sedan ut till East Hamptons för lite lunch och lek på lekplats.
 
Efter detta vart det hemåt igen för att bada i poolen (jag hade hoppats på ledigt och ett par timmar vid stranden... Men NEJ DÅ) Vi plaskade runt ett tag, jag gick upp och la mig i solstolen och höll koll på ungarna därifrån (ibland är det allt bra jobbigt att vara au pair...) efter ytterligare någon timme fick jag upp de små liven, det blev bad och middag och sen lek ute... Tills de slog halvt ihjäl varandra. 
 
Efter det drog jag med dem in och fick dem till att halvt gråtande borsta tänderna och sen var det dags för tv. Så jävla skönt att få sitta ner och faktiskt andas för första gången under hela den förbannade dagen. Efter en timmes tv sa min värdmamma att hon kunde lägga dem till sängs idag... Tack gode gud!! Jag tog med mig mobil och mina headphones (kommer inte på svenskt ord...?) och flydde för kung och fosterland ner till stranden... Och där sitter jag nu och lyssnar på musik! 
 
Jag skulle faktiskt behöva ut och springa lite, men de har inga lyktor här och det blir så himla mörkt och läskigt på kvällen (var ute igår) så jag chillade läget helt enkelt och tar tag i löpningen imorgon istället, förhoppningsvis...? 
 
Annars så har jag inte så mycket annat att skriva om. Livet är helt okej, men ja, jag saknar mitt svenneliv. Och på tal om det borde jag nog ta tag i mitt studerande lite mer allvarligt nu och hålla mig uppdaterad?! Mest troligt sitter jag väl där dagen före som alltid... Eller under min flygresa hem... Haha
 
Där är 2 små (eller stora?) båtar som är ute och seglar på havet. Det börjar bli ganska kyligt med för er som undrar. Hela dagen har varit sådär varm och fuktigt kvavt... Så poolen var ju inte helt fel (även om jag hade föredragit stranden utan ungar istället)! Ja, jag är ganska så mycket klar med au pair yrket nu (men det kanske ni har märkt?) 
 
Nu ska jag i alla fall njuta av lite mer musik innan jag går hem för dusch och film innan det är dags för att sova tills morgondagen! 
 
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0