Skydiving

Än en gång så har jag slängt mig ut från ett plan och än en gång är det det absolut bästa jag någonsin gjort. Helt klart ett jobb jag skulle tänka mig. Att hoppa ut från ett plan 8-12 gånger per dag varenda dag under hela veckan... Kan nog funka helt okej skulle jag tro:D Let's do it! *stora planer smids*

 

Hade i alla fall en helt awesome tors-lörd. Torsdag kväll träffade jag en svensk kompis, satt på tredje våningen och snackade skit till 1.30 på morgonen... Fredag morgon tog jag tåget ut till min minidansk i Conneticut. Hem till henne, dumpa mina grejer och sen tog vi med ungen till en nöjesfält.
Där spenderade vi sedan resten av dagen med att åka karuseller i solskenet. Runt 19.30 åkte vi till panera breda för att äta lite kvällsmat och sedan hem för att duscha, kolla film och sova sova sova!

 

Lördag morgon, idag, vaknade jag upp med en jävla huvudvärk, åt frukost, slängde i mig två huvudvärkstabletter och sen körde vi vidare mot The Ranch. 90 minuter senare var vi där.
Då vi redan hade signat dödspapperna en gång tidigare behövde vi inte göra det denna gång, vilket var himla skönt faktiskt. Jag paxade samma snubbe som jag hade förra gången. Kändes ganska bra med honom. Jag menar, han hoppar 8-12 gånger per dag 7 dagar i veckan, har gjort det i 12 år och lever fortfarande. Det kändes som ett ganska självklart val att hoppa med honom igen:-)
Dessutom kände han mycket väl igen mig.
Fin hälsning fick man med: oh, isn't that my Swedish Au pair again?
Haha "yes it is" let's do this! Samma sak som sist, in i planet, up up och iväg:)

 

Vid runt 13500feet slängde vi oss ut! AWESOME! Man kan omöjligt förklara känslan. Man måste helt klart uppleva det själv. Jag slapp faktiskt kondommössan denna gång, så jag hade bara glasögonen. Vi trodde att vi hade spänt dem ganska bra, men inte då! Under hoppet känner jag att de åker av och jag får snabbt tag i dem;) (allt finns på filmen, haha)

 

Sen åkte vi i alla fall iväg och åt på pizza hut och sen Starbucks och sist släppte Line av mig vid tåget.

 

Väl framme vid Grand central slängde jag mig in i första bästa subway och ner till north meadow för att möta upp Mr. A;) Där låg vi sedan en timma eller så i värmen och pratade om allt och ingenting innan vi gick tillbaka och våra vägar skiljdes åt vid subwayen... Nu är jag hemma.

 

Tänkte jag skulle städa min toa och se om jag kan få ihop mina sista grejer som jag måste packa. Måste dock köpa en till resväska. Inte lika stor som de andra, en sådär lagom stor bara:) perfekt!

 

Imorgon är det tillbaka till beach huset som gäller och då påbörjas också min sista vecka NÅGONSIN som au pair! Ärligt talat: SÅ JÄVLA SKÖNT DET SKA BLI!! Jag behöver verkligen komma hem och andas lite och inte minst sova I MIN EGNA SÄNG, för sömn finns det inget som heter här ska ni veta...

 

Soooooooo looooooooong!

 

PS. Då jag inte lagt in mina nya bilder än får ni ett par gamla från första skydivingen. DS.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0