sista dagen/natten på Manhattan och hemresa

Ja, men då var dagen med stort D äntligen kommen. Sista dagen på Manhattan skulle spenderas. Jag spenderade morgonen med att möta upp Nessie och Ami, jag var på banken för att stänga mitt bankkonto och jag fortatte med tädningen i mitt rum. Senare mötte jag Ashley, en kompis från fotokursen. Vi promenerade och pratade på. Hem igen och då passade jag på att skriva Maayans flight letter. yaaay!
 
Min värdmamma kom hem. Vi gjorde oss iordning för neonpartyt under kvällen. Nån timme senare gick vi dit tillamman. Träffade massa folk och pratade och hade allmännt trevligt. Vid 21.00 var det dags för mig att gå då jag skulle möta upp Maayan. Jag sa hej då till alla och det var väl här tårarna började rinna. Det var nog först nu som jag började fatta att jag skulle vara tvungen att lämna ALLT dagen efter. Jag trodde verkligen inte att det skulle bli så svårt som det faktiskt blev.
I alla fall, jag sa hej då, kramade om ala 200 gånger och sen gick jag.
 
Jag mötte upp Maayan och vi gick till en bar för att ta en drink eller två. Efter ett tag kom även hennes pojkvän. Jag hade en helt fantaastiskt rolig sista kväll på Manhattan med mina fina vänner! 
Jag tog bussen hem, packade och tvättade och somnade sedan på golvet. Vaknade upp och bäddade min säng och gick och la mig.
 
Vaknade upp 07.00 onsdag morgon. Tog en dusch och åt lite frukost och skypade lite med folk. Sen gick jag och mötte upp Emma och hjälpte henne med hennes väkor. Vi samlades hemma hos mig och hägde där ett tag. Åt lunch och chillade. Vid 12 kom taxin och det var bara till att springa ner. In med alla tusen väskor och sen bar det iväg. Det var ganska sorgligt faktisk.... I 12 månader har Manhattan varit mitt hem och nu skulle jag bara lämna det sådär.
 
Vi blev avsläppta på våra terminaler (7 och 8) men dock kunde vi inte gå till varandra senare så det blev en massa sms. Jag checkade in mina väskor och sen igenoom säkerhetskontrollen. Gick tunt och glodde lite medans jag väntade på planet. Det började åska och blixtra och regna och stormen var kommen. De fick skjuta upp planet tre timmar, vilket gjorde att jag även missade mitt plan i Berlin. Så jag satt fast i Berlin i nästan 9 timmar innan nästa plan till GBG gick. Jag tog planet och ca en timme senare var jag hemma i Sverige.
Ja, men då var det ju bara mina väskor som fattades. Stod och väntade vid bandet men de kom aldrig och så småningom stängdes bandet av.
 
Det visade sig att mina väskor inte varit med på planet, utan de kommer med ett senare plan så de kommer köras hem till mig imorgon (idag, fredag) istället!
 
Men jag hade ju ganska så många kläder som jag inte hade packat ner till USA så passade på att packa upp dem istället när jag kom hem. Så min garderob är ganska så mycket full allanredan och sen 4 väskor till med kläder... detta komemr sluta bra! haha xD
 
Men det är skänt att vara hemma igen i alla fall! Även fast jag saknar Manhattan och min Amerikanska familj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0