Jag och min stora trut...

Igår var en helt okej dag. Jag jobbade under morgonen. Hade pojakrna och baby M! Var aktiv från 7 till 11 och sen var jag off. Jag gick till gymmet och hängde lite där kom hem åt och sen vidare till Italy! (jag kallar mina vänner vid landets namn) hängde hemma hos henne ett par timmar och pratade om allt och ingenting. Jag återvände hem för lite häng med barnen (fast jag var ledig) innan jag återigen mötte upp med Italy för att bege oss ner till en bar och sitta där ett tag.

Vi gick sedan vidare till ett diner-ställe där vi mötte Kristin (en annan svensk au pair) och satt där och pratade ett tag innan det bar iväg hemåt för sängen:)

Idag har det varit en mycket bra dag! Började dagen med en god gärning - lite volontärarbete. Rensa kattskit en söndag morgon är ju aldrig fel! Lisa kom ju trots allt och höll mig sällskap och tack vare henne lyckades jag smita iväg aningen tidigare! ;)
Vi traskade vidare till Time Square, hon mötte upp några andra svenskar och jag tåg subwayen hemåt.

På vägen mellan subwayen och hemmet står det alla dessa människor som försöker få dig att signa upp för olika saker. Idag var det något om att rädda bebisar...? I alla fall, killen som stod där kollade på mig och vinkade. Jag tog ut hörlurarna ur mina öron och där började det.
Han: Hey....
Jag: i dont have time...I'm late!
Han: What's your name?
Jag: Why?
Han:I just want to talk with you!
Jag: about what?
Han: Saving babies!
Jag börjar gå därifrån.
Han: Don't you like saving babies?
Jag: NOT TODAY!

Oj då! Kanske inte världens bästa svar?! xD Men det liksom bara kom ut ur käften! Haha

Väl hemma blev det en lång, varm och skön dusch! Gjorde mig iordning och hade lite tid över för spel med barnen och lunch!
Vid halv 4 lämnar jag huset för att träffa en kompis.

Tror ni inte att jag stöter på samma galna kille igen. Han ser mig, hoppar upp och ner och vinkar. Jag skyndar förbi och säger i förbifarten: I'm late!
Han: Im late again!

Haha, det går verkligen bra det här!

I alla fall, jag träffar Laura från Tyskland och vi spenderar 4 timmar med att prata och promenera runt på Time Square (fortfarande väldigt coolt att säga att jag tog en promnad runt Time Square bara sådär!)

Tror ni inte vi lyckas stöta på ytterligare en sån här konstig människa på gatan som vill oss något?! Såklart!
Jag säger väldigt irriterande i förbifarten: NO!!
och han säger då: That was very rude!
Verkligen min dag idag med alla dessa konstiga människor!

Väl hemme igen vid 20.30 gör jag som vanligt min uppgift som ska vara inlämnad innan midnatt! Underlättar faktiskt lite när min värdmamma skriver ihop en av två dikter som jag måste skriva... jag tackar och bugar för det! :D
Två veckor kvar och sen slipper jag den skiten! Tack gode gud för det!

Och det där var väl min dag idag! Imon r det ny vecka och nya äventyr och en lön närmare min iPhone:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0