År 2011

Ja, men det är väl liiiiite dags att ta tag i det här nu! Här kommer en sammanfattning på mitt år 2011.

Januari
Jag slutade mitt svenska jobb. Dagen före det hade jag fått ett email från miin "värdmamma" om att de inte längre kunde ta emot mig. Jag gick igenom en helt ny matchningsprocess och fann en ny familj i Chicago.
Jag hade avskedskalas för släkten på mammas sida.

Februari
Den 6/2 har jag avskedsmiddag med familjen och dagen efter, den 7/2 kör pappa mig till Landvetter och jag påbörjar min långa resa... Jag spenderar 4 roliga dagar på au pairskolan därä jag träffade nya vänner.

Mars
Jag spenderade ett par dagar med min amerikanska familj i deras hus i Wisconsin. Vi blev insnöade och fick stanna en dag extra. Ett inte alltför roligt ställe att vara på en längre tid... Men jag är i alla fall en upplevelse rikare!

April
Jag fyllde 20 år och firade det STORT med alla mina amerikanska/au pair vänner.
Vi (jag & min värdfamilj gick på en hockeymatch under ett au pairmöte. Jag firade även påsk i USA, inget speciellt, men helt okej.

Maj
Jag spenderade en weekend med min värdfamij downtown Chicago för att gå på födelsedagskalas då mormorn fyllde 90(?) år. Jag åkte till Minnesota och Lisa från torsdag till Söndag för att hälsa på. Umgicks mycket med Dunja för att planera resan till Miami.

Juni
Det var sommar och vi levde livet. Tror faktiskt inte att det hände något speciellt denna månad... vad jag kommer ihåg.

Juli
Det var Tast of Chicago och vi besökte The Lincoln Zoo. Jag och en tysk kompis, Dunja, åkte till Florida, Miami. Solade och hade det bra. Simmade med delfiner och jag gjorde en tatuering på Miami Ink. Jag beslutade mig för att gå in i rematch. Jag hittade min nya familj efter 3 veckor i Manhattan med tre barn. Jag flyttade in hos dem den sista juli.

Augusti
Jag spenderade mycket tid med min Nya värdfamij i deras Beach hus i Hamptons. Träffade även nya vänner här i staden.

September
Jag påbörjade mina kurser - Amerikansk histoia och photography. Pojkarna började skolan och vi spenderade fortfarande helgerna i beach huset.

Oktober
Jag träffade 3 av mina vänner från Chicago igen då de var på semester i NYC. Det var så härligt att se dem igen och jag saknar dem alla. Förhoppningsvis blir det ensista resa i maj. 

November
Vi firade halloween och jag slår vad om att så mycket mer roligt hände =D

December
Jag avslutade min fotokurs med en fotoshow - skönt att ha det hela avslutat då det var en ganska värdelös kurs! Min mamma och systrar kom och hälsade på mig under jul och nyår. Nyår firades på Time Square. Jag gjrde även en ny tatuering från New York! :)

Det har helt klart hänt SÅ MYCKET mer än såhär! Jag ha haft ett helt awesome år även om den förtsa delen av denna resan kanske inte var så lyckad... Jag ångrar absolut ingenting av detta. Hade jag inte gjort min första del av denna resa hade jag inte varit där jag är idag. Jag har mött så många nya vänner all over the world som jag kommer ha för resten av mitt liv. Jag har varit med om så mycket som vissa människor bara skulle kunna drömma om att kunna få uppleva och ja... allt det där andra;)

6 more month to go:D


Kommentarer
Postat av: pappa john

Tänk så mycket man hinner med på ett år, och vilka minnen för livet. Glad och stolt för din skull. Puss

2012-01-06 @ 22:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0