Spara Pengar?

HUR, ärligt talat om jag får fråga ska det gå att spara pengar när man bor i NYC, och ännu mer, Manhattan? Det går inte riktigt som jag har tänkt mig, men jag jobbar på det... Eller näe, det gör jag inte!
18 dagar kvar tills pappa och Magnus dyker upp, vilket betyder 3 löner till. Vilket innebär MINST 600$ ;) och så har jag redan sparat ihop runt 250$.... Och så funderar jag fortfarande på om jag ska betala den där förbannade skatten?! Över 500$ till den där förbannade regeringen, vad ska det vara bra för? Gaaah!

Annars så flyter livet på bra här tycker jag. Imorgon åker jag, pojkarna och min värdpappa till Hamptons och strandhuset över helgen. Nani, Nanny och baby M stannar här i stan och min värdmamma håller till i Paris. Well, det braiga med Hampton är att man inte direkt kan shoppa... och det kan nog vara ganska skönt med lite lugn och ro från staden:)

För övrigt är det inte så mycket som händer här. Det är lugna puckar, vilket är himla skönt.  Gick på en fin promenad med baby M idag i det fina solskensvädret och de 10+ graderna:) Till och med blommorna börja titta upp ur marken...

Det där med träning inför halvmaran fungerar ju inte riktigt som den ska så jag hoppas på det bästa. haha, det här känns bra! Och så är jag helt beroende av skittles... ja, men detta känns ytterst bra!

Hej och tack för mig!


Kommentarer
Postat av: kristin

tur jag läser din blogg lite då och då.. för annars hade jag ringt dig på söndag och frågat om du vill hitta på nått.... Men kanske nästa vecka??? :) filmdag?

2012-02-18 @ 05:33:24
URL: http://mysocalledlifeinus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0