Ett helt år i staterna!

För ett år sedan lämnade jag allt som kallades säkert. Jag lämnade mitt hem, mina vänner och min familj för att flytta till USA och jobba som au pair. Det var inte lätt att lämna allt detta bakom mig, men jag vet att jag gjorde rätt beslut, faktiskt ett av de bästa besluten i mitt liv. Jag har fått uppleva SÅ mycket och träffat så många nya människor och vänner för livet, samtidigt har jag fått ett välbehövligt break från skola och Sverrige. Klart att man var aningen trött på Sverige där ett tag, men nu vet jag hur mycket jag faktiskt saknar Sverige, hur mycket jag uppskattar Sverige. Haha

Men nu är inte detta en kärleksförklaring till Sverige, even though det är ett sjukt bra land:D
Under årets gång har jag fått uppleva både medgångar och motgångar, det har inte alltid varit en dans på rosor. Au pair livet kan ärligt talat vara ganska tråkigt iblan, samma sak dag ut och dag in... i ett helt år! G R E A T !

Jag gick igenom en rematch efter 5 månader och en vecka i Chicago. Det funkade helt enkelt inte där. Det var inte längre en vidare bra matchning. Jag flyttade ut och påbörjade letandet efter en ny familj. Under ett tag där funderade jag skarpt på att åka hem och helt enkelt bara ge upp. I det läget var jag otroligt glad över att jag hade mina vänner och min svenska familj. Jag är otroligt tacksam för allt stöd jag fick, om det inte vore för dem hade jag varit hemma för länge sen och jag hade helt klart inte fått uppleva allt jag upplevt.

Jag hittade en familj i NYC, Manhattan och det är här jag är nu! I den bästa amerikanska familjen en au pair kan ha. Jag är så otroligt lycklig och kan knappt fatta att inom loppet av ett halvår kommer jag åter att stå på svensk mark igen. G A L E T !

Men just nu lever jag i NUET. Just NU bor jag i NYC, just NU är jag i USA, just NU är mitt liv perfekt!

Så till alla som funderar på att åka som au pair säger jag bara - ÅK! Tveka inte!
Det kan bli ditt bästa år i ditt liv, men även det sämsta, det finns ingen försäkring om att det kommer bli perfekt, men vågar du inte ta den chansen så vet du inte heller vad du kan missa! ÅK för tusan ÅK!!!!

Och det var allt från mig! Nu ska jga fira denna ettårsdag med en Marabou mjölkchoklad och Big Bang Theory! :)


Kommentarer
Postat av: Pappa John Arvidsson

Det var inte lätt för någon när du åkte, men kul att du tog steget dit du är och det löste sig efter Chicago..glad för din skull,inte många dagar kvar till vi ses...underbart. Säg till om chokladen är slut..ha,ha..puss & kram paps

2012-02-08 @ 07:44:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0