Black mailing på HÖG nivå!

Idag har jag kommit på nyckeln till att få ungarna att uppföra sig... black mailing (utpressning) ! Att jag inte kom på det tidigare, jag fattar inte det! I alla fall, vi (jag och pojkarna) spelade ett sällskapsspel (race to the roof), då R börjar svära och kasta tärning och säga I HATE YOU! Det var inget planerat utan jag filmade bara lite medan vi spelade och S råkade kasta tärningen på R:s spelpläs... och där bröt helvetet ut! Jag hade ju redan kameran uppe så det var bara till att fortsätta filma! ;)

Sen var det bara till att börja utpressningen!
"uppför du dig inte så skickar jag videon till din mamma och pappa"
"det är bäst för dig att du uppför dig annars kommer supernanny att få denna video"

R: NOOOOOOOOOOO(!!!) Don't do it!

Åååh, vad jag älskar denna nya metod! kommer nog hålla fast vid den ett bra tag tror jag (är jag ganska säker på)

För tillfället känner jag mig som om jag vore en lite allt i allo på detta stället... Ena sekunden är jag psykolog, andra sekunden är jag sjuksköterska, den tredje dagen ska jag vara fotograf och medan jag gör allt detta ska jag även agera BRA au pair, leka med ungarn, laga mat, tvätta och städa upp efter dem. Livet är bra allt underbart ibland...

Från det ena till det andra....

Tanken har slått mig att jag hade kunnat vara hemma nu... om jag inte förlängt! Jag hade kunnat sitta där med min katt, med min familj och träffa alla mina vänner igen.
Å ena sidan hade det inte varit fel att vara hemma igen och återgå till det normala livet igen, men å andra sidan så älskar jag det här, min amerikanska familj och staden! Jag har redan ångest över att åka hem samtidigt som jag har känslan att jag inte kan komma hem tillräckligt fort...
Men i det stora hela, så är det här jag vill vara NU och 5 månader framöver!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0