Söndagen den 1/4-2012

Sista uppdateringen från vår DC resa kommer här då!

Söndag steg vi upp ganska tidigt, eller vi var ju vakna tidigt då det var så otroligt fruktansvärt kallt i rummet. Dock låg vi kvar i sängen ett bra tag!
Men till sist gick vi i alla fall upp och klädde på oss.
Vi gick ner och åt frukost och tog även med lite extra så vi hade till lunchen lite senare under dagen.

Vi gick upp på rummet igen, packade ihop våra grejer och sen lämnade vi rummet. Vi gick och låste in våra väskor i källaren där de hade skåp, så vi skulle slippa släpa runt dem hela dagen.

Sen var dagens äventyr finally igång. På dagens schema stod Vita Huset och ja, det var ganska mycket det som stod på schemat. Sen fick vi se var dagen tog oss.

Vi påbörjade promenaden mot vita huset och under vägen hann mina skor gå sönder, ett fint hål framme vid stortån. Ja, men med mina skitiga byxor och håliga skor skulle man nästan kunna tro att jag var en hemlös.... Tur jag hade min iPhone som vägde upp det hela då;)
I alla fall, vi gick förbi en payless (LYCKA), dock var den stängd, men tur hade vi då det låg en Starbucks på andra sidan gatan så vi gick över där och drack lite juice (gör omväxlings skull) tills det att Payless öppnade! :)
När det väl öppnade sprang vi över där, jag köpte mig ett par nya skor, och som vanligt var jag bara tvungen att prova ett par högklackade med;) Tröttnar aldrig på det!
Jag tog på mig mina nya skor och slängde mina andra i första bästa soptunnan jag kunde hitta. Sen så ville Line inhandla en ny plånbok så vi gick över gatan och in på Macys. Hon hittade en och nu fortsatte vår promenad äntligen mot det Vita Huset igen.

Vi kom fram, tog lite bilder, från både framsidan och baksidan och lite överallt! Det var faktiskt, ärligt talat inte så speciellt. Men det var kul att se i alla fall.
Sen fortsatte vi vår promenad till en liten park där vi åt vår lunch innan vi fortsatte till souvenirvutiken för vita huset. Inhandlade lite vykort som jag har skickat till lite roliga människor där hemma i Sverige! Hoppas ni uppskattar dem!

Sen traskade vi vidare till, allt annat. Vi försökte leta upp en krigsstaty, så tog subwayen ut nånstans. Hoppade av och hamnade på en gigantisk kyrkogård med alla dessa vita gravar från kriget. Någon staty hittade vi dock inte:(
Tiden började rinna ut och vi tig subwayen tillbaka, hämtade våra väskor från hostlet och så gick vi mot bussen. Vi kom dit i lagom tid för att äta mat och hinna dricka lite Mocca från Strbucks:-)

Sen var det dags att gå mot bussen så det gjorde vi. Vi fick fina platser längst bak med gott om plats, so vi sov ganska gott de 3-4 timmar som vi satt där.

Vi var hemma igen runt midnatt och det var galet skönt att ta en dusch och få krypa ner i min egna säng!

ÄäSå vi hade en helt otroligt kul och galen resa! Med väldigt bra sällskap med. Impulsresor är nog de bästa, du vet liksom aldrig riktigt vad som väntar dig.
Nu hoppas vi i alla fall att det hinner bli åtminstone en till liten weekend trip... Men mer om den får ni höra när vi faktiskt bestämt oss! Nu är det mer tankar som snurrar runt, har inte riktigt planerar... Men vem behöver planera egentligen? ;)

Även fast vi hade en toppenresa till DC så var det skönt att få komma hem till sin egna säng igen och få se Manhattan igen! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0