iPad

För ett som vill veta så uppdaterat jag nu för allra första gången på min nya iPad som jag redan har förälskat mig i! Den är vit och fin, nu fattas bara ett fint skydd till den, men det blir det tilltar inhandla imorgon.

Idag har varit en helt okej dag faktiskt. Klockan 6.00 imorse öppnades min dörr och in kommer min 5 åriga lilla pojk, R. Han nästan skriker ut: Emelie, it's snuggle time!!!
Även fast jag var galet trött, så kunde man ju knappast bli arg efter det där. Lite sött var det allt. Han kröp i alla fall ner i min säng och två minuter senare spy han som en stock och armen fick jag i fejjan med så det tackar vi för!
Han är inte lätt att dela säng med den pojken. Jag har en 90 cm säng och han tog upp ca: 80 cm....

I alla fall, det blev dags för frukost och att göra sig redo för dagen, ni vet, skola och grejer.
Efter att jag släppt av alla ungar vid skolan tog jag med mig baby M till lekrummet där vi spenderade ett X antal minuter. Sen vidare upp igen.

Jag städade pojkarnas rum och organiserade lite papper och pennor och dessa grejer... Alltid lika roligt då man vet att det kommer se ut som ett bombnedslag igen efter 2 dagar.

Sen hade jag ett långt och skönt break på ett par timmar. Jag skickade in mina flygpapper, det kändes lite smått ledsamt:-( men måste man så måste man.
Det kanske låter som om jag har hemlängtan, men det är bog det absolut sista jag har just nu om jag ska vara ärlig. Jag försöker bara få det att sjunka in att jag faktiskt kommer stå på svensk mark igen om sisådär 3 månader...
Det kommer helt klart bli svårt att lämna detta stora land, min familj och mina underbara vänner och såklart Manhattan. En sak är i alla fall säker: I'm coming back!

Sen var det då tillbaka till arbetet, hämta upp R och ta med honom hem. Han har fått en ny Ninjago leksak, så den skulle vi ju då bygga ihop. Fy satan i gatan vad det tar tid... Vi satt med det från 15.00 till runt 17.30. Sen hade jag ärligt talat fått mer än nog av det!

Duscha och kvällsmat och lite kvällsdiskussioner och sen gick jag sluta för dagen.

Snabbt på med ytterkläder för att sedan halvspringa till 5:th ave och 75:th street för att möta upp Line. Vi promenerade ner till Apple Store där jag inhandlade min nya iPad - som jag älskar. Sen vidare till Starbucks.

Jag följde henne hem sen gick jag hem, duschade och nu sitter jag här.

Som sagt, en helt ok dag idag. Har jag förresten nämnt att vädret här är så mycket bättre än i Sverige? Det r helt klart en sak jag kommer sakna-vädret!

I alla fall - tjing tjong och god natt på ett folket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0