Fredagen den 30/3-2012

Men hejsan hoppsan i himmelen va?! Det blev nog lite lagom fel i förra inlägget va? Jag var nog lite trött tror jag. Kaniner uppdaterat från DC, jo jag tackar jag! Haha

Här kommer i alla fall uppdateringen från DC!

Fredagen den 30/3-2012
vi bokade bussen under torsdagen och dessvärre hittade vi inget boende, men det löser sig väl tänkte vi...
Runt 10 så lämnar jag lägenheten, jag har min fina rosa träningsväska med mig med kläder och grejer. Jag tyckte jag hade packat ganska lätt, men tji fick jag (återkommer till det senare). Jag tog subwayen till 33 gatan, gick till 34 och tog sen bussen till 8 avenyn. Där letade jag upp stället där vi skulle hoppa på bussen och sen chillade jag lite på starbucks innan Line dök upp med bussen.

Vi gick och inhandlade lite färdkost till resan, det vill säga, en muffin och en dricka. Tillbaka för att invänta bussen och där var den. Det var bara till att hoppa på och sen var vi iväg på vårt lilla äventyr. Tack och lov så hade vi wifi i bussen (som ni kanske märkt) så det blev Facebook och blogg. Det blev även ett par timmar sömn, najs! Vi stannade halvvägs för pissepaus och för att fylla på matförådet, denna gången med godis:-)
Sen bar det iväg igen!!

Just det, vi letade hostel som galningar under bussresan. Vi lyckades faktiskt hitta ett och bokade det. Oj så glada vi blev då vi faktiskt skulle ha nånstans att bo under vistesen i DC. High five på den då ja!!

Runt 15 tiden anlände vi då till DC. Vi hoppade av vid Union Station då det var det mest centrala stället. Jaha, och nu då, tänkte vi?! Ja, så vi påbörjade vår promenad (som kom att bli låååååååång). Vi bara gick och gick, utan att faktiskt veta vart vi skulle. Men då plötsligt såg vi (som vi kallade det för) denna stora pinne (memorial av nåt slag?) som vi visste var enormt känt så vi styrde stegen ditåt!

På vägen dit såg vi både det ena och det andra och det fotades hej vilt vill jag lova! :)
Men till sist kom vi i alla fall fram, vi kollade och tog kort och sen beslutade vi att det nog var en ganska bra ide att hitta hostlet. Det skulle ta oss runt en timma att gå dit så det var bara till att börja gå (nu var väskorna inte så lätta längre).

Vi kom fram till hostlet, vilket låg på en ytterst märklig plats (vi var de enda vita människorna) ungefär som Vallås och Andersberg hemma faktiskt. Folk kollade konstigt och vi började verkligen undra vad vi gett oss in på? I alla fall, vi hittade hostlet runt 7 på kvällen.

Då visar set sig att de hart problem med sin hemsida och att de faktiskt var fullbokade, vilket betyder att vi åter igen inte hade ett ställe att sova på. Hon visade lite alternativa "sängar", men dock fanns det bara en luftmadrass så då hade en fått sova på golvet. Tack, men nej tack! De var i all fall vänliga att hjälpa oss att hitta 2 nya sängar. Vi fann ett nytt hostel där vi kunde sova bara över natten och boendeproblemet för natt nr 2 fick vi ta tag i dan efter.

Det var bara till att ta väskan och leta upp första bästa subwaystation. Därefter var det bara till att försöka fatta systemet, det tog sitt lilla tag, men vi hamnade rätt till sist. Vi fick gå nån kilometer, men det var inte alltför farligt faktiskt.

Vi kom fram till hostlet, betalade och fick nyckel. Vi gick ut och inhandlade lite mat, yoghurt och macka och choklad som efterrätt! Fin och billig kvällsmat det där ja! :)
Vi tog upp diskussionen om vad som skulle hända därnäst? Var skulle vi bo? Vad skulle vi göra under dagen nästa dag? Vi funderade ett tag på att bara åka hem igen dagen efter. Usch vad vi saknade Manhattan där ett tag! Men bestämde oss för att ta tag isande och ting under morgondagen istället
Det blev en dusch och sen ner i sängen så vi skulle vara lagom pigga till nästa dags äventyr i DC!

Det hade varit en låååååååång dag så vi somnade ganska snabbt och skönt faktiskt.

Fortsättning följer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0