sakna/inte sakna!

Om en och en halv vecka så har jag varit i staterna i hela 8 månader och har då MINST 4 månader kvar! Det är galet vad tiden har gått snabbt! Har redan befunnit mig i New York i 2 månader. Jag är fortfarande inte säker på om jag kommer förlänga eller åka hem efter ett år... men jag har mina aningar om vad som kommer att ske...

Saker som jag kommer sakna med USA när jag väl lämnar landet är först och främst mina nya fina vänner som jag skaffat. Självklart kommer jag sakna min amerikanska familj. VÄDRET, helt klart! Att komma hem till ett kallt och grått och regnigt Sverige är ju inget vidare. Jag menar, det är snart oktober och jag har fortfarande shorts och T-shirt. Jag kommer sakna NEW YORK (Manhattan), är helt totalt förälskad i staden! Jag kommer sakna alla de överdrivet trevliga människorna. Jag kommer sakna STARBUCKS! (hörde att de skulle öppna en i Gbg... nu vet ni ju var jag kommer att hänga!!) Jag kommer sakna att bara gå utanför dörren och upptäcka att jag har allt jag behöver där... gångavstånd! Jag kommer sakna att åka tunnelbana att möta tjejerna på Time Square!

Men det jag inte kommer sakna är att i stort sett varenda människa på stan måste stanna och kommentera min längd. Alltså, det är MINST ett par stycken varenda satans dag xD Jag kanske ska gå runt med en skylt med min längd så behöver de inte fråga!? visst, det är lite smått roligt emellanåt, men ärligt talat, varför bryr de sig?
Jag kommer inte någonstans att sakna snabbmaten som folket trycker i sig här. Jag kommer inte att sakna det klorsmakande vattnet som får mitt hår att se risigt ut!

Det är väl så mycket som jag orkar och vill uppdatera just nu! För övrigt så har det inte hänt något speciellt, det är ny vecka med nya möjligheter och det ser vi fram emot. Nu påbörjas sparandet till min VITA iPad2 :)


Lilla S leker på lekplatsen!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0