NYU & häng med fina svenskor!

Okej, men då kommer väl här uppdateringen om min ansökan till New York universitet. Jag vaknade upp sådär lagom tidigt runt 8.30 på morgonen (ledig denna vackra dag!), slängde på mig lite kläder borstade lite tänder, ja ni vet... hela den morgonrutinen. Jag fick 500$ av min värdmamma (som alla andra au pairer får för studier) och sen begav jag mig iväg. Tunnelbanan och sen en lååååång (alldeles för lång) promenad runt halva New York. Jag hittade en byggnad av NYU, frågade mig fram om vart jag skulle. Mer korkad människa får man leta efter! Gaaaah! Hon skickade mig i alla fall till informationshuset som låg ett x antal gator bort. Väl där så skickade han (en mycket trevlig människa) mig vidare till en annan byggnad. Ja men det var väl bara till att påbörja romenaden igen dåva.

Det tog sitt lilla tag innan jag hittade rätt byggnad. Tro det eller ej men på ett eller annat sätt kände jag igen mig. Tro fan att jag gick rakt förbi byggnaden när jag gick mot det första huset! Ibland blir man bara så fruktansvärt trött på sig själv. Men jag får väl se det positivt. Jag fick en timmes lång promenad. Naajs! Kom i alla fall till rätt byggnad, visade ID och tog hissen till 9.de våningen. Fyllde i en ansökan, satte mig ner med en mycket tvär och tråkig människa. Sa vilken kurs jag ville ha och bad henne leta upp en till då jag behöver MINST 6 credits eller 72 timmar, i mitt fall, då det är non credit courses så ska jag plugga i hela 72 timmar... jag ska nog överleva med nöd och näppe;)

I alla fall. Jag kan numera kalla mig för NYU student. Coooolt! Jag anmälde mig till photography. Från nybörjare till exhibitor och svart/vita fotografi. Ja men vi får väl se hur detta komemr att sluta. Nästa vecka ska jag då bege mig ut till Best Buy för att inhandla min nya systemkamera. Hallå fattigdom! Tur att man får lön varje vecka i detta landet:)

Efter detta så åkte jag hem och käkade lunch och sen mötte jag upp Sofie vid tunnelbanan. Vi tod tunnelbanan till 42th street och promenerade iväg till Madame Tussauds. Där kollade vi in vaxdockorna. Posade mycket fint med dem allihopa (nästan) och hade allmännt trevligt. Efter en timme eller två på det stället var våra fötter så gott som döda och vi besökte Starbucks och gynnade dem med lite $$$ så de blev glada. Sen mötte vi upp Josefine och begav oss iväg på en regnig promenad till en resturang nånstans på 9:de avenyn?! Avverkade ett par timmar där innan vi begav oss iväg hemåt igen. Var hemma runt 23, kanske lite innan;)

Hade en mycktet BRA dag! Jag älskar denna staden! :)

Idag har det inte hänt alltför mycket. Jag har jobbat. Pratat med mammsen och pappsen och tränat lite. Och så mycket har jag gjort idag då ja. Mycket effektiv... INTE?! Tar igen det imorgon istället. Eller vänta nu, när jag tänker efter lite, jag har ju faktiskt organiserat det mesta av pojkarnas leksaker idag och kläder och kritor och pennor... så lite effektiv har jag då allt varit! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0