Hej där glade, här får du en spade, ta och gräv ner dig så vi slipper se dig!

Härlig dag! Har regnat precis HELA dagen! Ungarna vaknade på HELT fel humör! Jag har inte känt mig särskit pepp på något! Har mest bara känt för att gå och gräva ner mig någonstans! För att ta det hela från början då...

Min 4-åring har ett jädra temprament (men kan också vara världens gulligaste, dock inte idag). Jag väckte dem runt 10 min över 7. "I WANT MY MUMMY" "BUUUUUUUUUUUUUHUUUUUUUUUUU!" Och där var det hela igång, underbar start på morgonen, i know! Pallade inte med ungen och drog med mig 5-åringen ut i köket och gav honom frukost. Gick tillbaka och kollade 4-åringen, tog hans napp och sprang! "you will get it back in the kitchen" (INTE EN CHANS) skrek jag som svar till hans gnäll... Han kom ut efter ett tag och jag gav honom mjölk. Han tog glaset med mjölk och slängde det över sin storebror som börjar skrika. "I'M SO NOT HAPPY WITH YOU RIGHT NOW AND I'M SO NOT TALKING TO YOU ANYMORE!" Oh, gissa om jag var glad eller?!

I alla fall, jag lyckade att ge dem båda frukost och borsta tänderna och klä dem... tusan, jag har mina skills! De lekte i 5 minuter och sen släpade jag med mig dem ut ur huset. Vi kom ut och det REGNADE. GREAT! Jag hade glömt regnkläderna i lägenheten, seriöst, jag pallar inte, så jag tog dem i varsin hand och gick med bestämda steg! "Emelie, it's raining" "NO KIDDING?!" Lämnade av storebror och traskade sedan vidare med lillebror. Nu regnade det ännu mer. I slutet kände jag mig lite elak, slängde upp lillebror på ryggen och skyndade till skolan och TAK!
Släppte av lillebror, fick en STOR puss och kram innan jag gick, så lite skyldig kände han sig nog. Gick hem, BLÖT, hämtade lillasyster och gick åter igen ut i regnet. Hon somnade efter ett bra tag och jag gick hem fortare än kvickt. Hade ett kort break, andades lite och sen vidare för att hämta upp lillebror. Vilken liten djä*ul. Fortfarande väldigt kinkig. Han ville vänta de 200 åren som det tar för hissen att komma... jag gick de fyra våningar ner och han följde snabbt efter.

Kom hem, åt lunch och lekte lite innan det var dags att hämta upp storebror från skolan. Vi kände för ett litet äventyr så vi tog bussen de 6 kvarter som vi annars måste gå, dessutom så regnade det ute och jag var galet trött på allt och alla! Hämtade storebror och tog bussen hem igen, vilken mycket praktiskt stannade precis utanför dörren! PERFEKT! Och där påbörjade de resten av dagens bråk... UNDERBART!

Jag gav dem båda en dusch och sen var jag off för dagen. Trött som jag va gick jag och la mig, sov 30 min innan jag vaknar upp av att pojkarna bråkar... Kvällsmat och sängen och sen smiter jag iväg till gymmet! Något bra i alla fall.
Det positiva med hela den här dagen är ju då att det knappast kan bli sämre imorgon! :D

Men trots alla dessa dagar då man egentligen undrar vad tusan man gör som au pair och vad man egentligen har gett sig in på så väger dock de bra dagarna upp! Jag älskar mina små pojkar och min familj är den mest underbara man kan ha och det var bara otur att jag inte hamnade här från första början! Chicago har jag förträngt!

För övrigt så fick jag flygtider igår om mitt flyg hem igen, men tack o lov så behöver jag inte fylla i papperna än! Men kollade ändå in på sidan för att se vilka datum som fann tillgängliga! Tror det lutar åt att jag kommer hem runt den 26/27 juli nästa år! Sen påbörjar jag skolan den 2 augusti! Känns bra! Tiden bara flyger iväg. Gud, men jag får nästan lite ångest över det redan nu. I april nästa år måste jag ha skickat in mina önskade flygtider. Det är ju inte alls länge kvar! Just nu känns det ganska svårt att ens tänka tanken om att jag måste lämna denna otroliga stad och MIN AMERIKANSKA FAMILJ. Det har ju liksom blivit mitt andra hem. Jag saknar alla där hemma men....

Men det är ju lång tid kvar till juli (säger jag nu ja!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0