En fullkomligt normal dag i Amerikat

Ja, men jag känner att det var lite väl längesedan jag uppdaterade som en helt normal dag på detta stället... kanske för att vi inte har några normala dagar?! xD mohahaha

Okej,  men idag testade vi då på ett nytt schema! Jag påbörjade arbetsdagen runt 7 med att väcka mina pojkar som sov och ville sova LÄNGRE! Det här med "playtime" funkar ganska bra. "är ni färdiga med allt, borsta tänder, frukost, get dressed, borsta håret etc. så får ni leka lite innan det är dags för skolan" och OJ(!) vad de flyger upp ur sängen och springer ut i köket för att käka frukost;) SuperNanny är också ett himla bra knep "gör som jag säger annars ringer jag SuperNanny" Love it!

I alla fall, vi gjorde allt man ska göra på morgonen, frukost , borsta tänder, bla bla bla... Vi hann till och med med lite "playtime" innan det var dags att promenera iväg mot skolan. Först lämnade vi av R för att sedan traska vidare mot S skola där jag dumpade honom. Hemåt igen för att hämta baby M och bege sig ut på en lååååång promenad. Jag hade två timmar tills det att jag skulle hämta upp S igen så varför inte ta en sväng runt heeeeeela Central Park, tänkte jag. Jag traskade på som bara den, höll ett vakande öga på klockan, mja, jag hade ju gått om tid på mig, så varför inte stanna lite vid en lekplats? Sen bar det av igen och baby M somnade ganska snabbt, eller ja, nästan i alla fall. Helt plötsligt, bara sådär så hade jag bara 30 min kvar på mig innan jag skulle hämta upp S. Tusan också, var fan befann jag mig då? Ja, men det var en mycket bra fråga att ställa sig! Jag traskade på åt alla håll och kanter i hopp om att jag skulle befinna mig på östra sidan! Jag såg lite (läs myket) hus och byggnader och stora vägen så det var bara till att traska ditår och kolla vilken aveny och vilket gatunummer jag befann mig på.

Ibland är jag allt bra duktig (eller så är det bara tur), men jag hamnade på 5:th avenue och 69 street så det var ju inte alltför långt borta faktiskt. Enbart 10 block åt ena hållet och 3 block åt andra hållet. Nu hade jag bara 20 minuter på mig och satan i gatan vilket tempo jag fick upp. 5 min innan S slutade skolan var jag där, redo att hämta upp honom, som om jag ALDRIG hade varit vilse! ;)

Vi gick hemåt igen, S hade en playdate med L och de lekte en timma eller två. Sen hämtade nanny upp R och jag "pluggade" lite med S till hans "stora" test somhan har i december.

Det är galet vad mycket press de har på ungarna här. De måste genomgå ett test för att bli antagna till lekis... seriöst liksom? :O

I alla fall, vi gjorde det i en halvtimma eller så och efter det kom nanny, baby M och R hem igen. R och S duschade och sen lekte de lite. Jag och R bakade bananbröd (LOVE IT LOVE IT LOVE IT!) och sen var jag klar för dagen!

Jag bytte om till träningskläder och begav mig ut. Ett varv runt Centrel Park och sen hemåt igen. Har förbättrat min tid med 2 min sen första gången jag sprang... bli bättre och bättre! Hemåt igen och inom gymmet i 45 min för att köra lite styrka! Hem och duscha och äta och nu v'ntar jag på att Diana ska ringa mig så jag kan se Nigarafallet live via skype! ;D

Och så ska jag ju plugga lite med, men det kommer senare! (söndag?! ) Sådär, nu vet ni hur min dag har varit! Det kommer lite bilder i ett annat inlägg om när jag än en gång besökte "the green lady".

Har man tråkigt här över (vilket är ganska omöjligt, men OM) så ska man bara ge R ett tuggummi och sen bara sitta och studera honom medan han försöker tugga det. Det är en stor utmaning att bara försöka hålla det kvar i munnen och ännu större utmaning att försöka tugga utan att dreggla överallt! Haha, jag vet, han är så söt den lilla pojken! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0