Min Helg!

Fredag - Under dagen jobbade jag som vanligt. Nanny var ledig så det blev mycket bebis denna vackra dag vilket också betyder en hel del promenader. Men det är bara mysigt! Under kvällen smet jag ut och besökte Maayan (Israel). Jennie och Denise var också därk, så det blev lite tv-tittande. Dock valde vi den sämsta filmen ever, ingen hade en aning om vad den handlade om, så 15 min in i filmen stängde vi av och kollade Big Bang Theory istället. SÅÅÅ mycket bättre. Runt midnatt var jag då dock tvungen att bege mig hemåt eftersom jag skulle jobba vid 6 morgonen därpå... AWESOME!

Lördag - Som sagt, jag påbörjade min arbetsdag vid 06.00. Eller jag var vaken då, baby B skrek inte förens vid 06.30. Så det var bara till att gå upp och underålla ungen. Familjen åkte runt 11. 30 och jag hade huset för mig själv. Städade lite innan jag klädde på mig och begav mig iväg till Maayan. Det var då tänkt att vi skulle promenera bort till Central Park, men det slutade med att vi hängde hemma hos henne innan vi traskade iväg till Fairway för att inhandla lite varor till vår bakning. Efter det vart det vidare upp till mig. Baka baka liten kaka (från Israel). Lite senare kom resten av flickorna (Jenni och Kristin). Vi gjorde klart kakorna och så gjorde vi middag - svenska köttbullar och pasta! MUMMA! Vi hade en mycket bra och trevlig kväll med mycket prat och skratt och filmtittande. Jag var ganska så död då jag hade varit uppe sedan 6 på morgonen och inte hunnit med en powernap under dagen:/ Men det gick ju bra ändå (även fast jag halvsov igenom hela filmen) Jag städade upp, dushade och gick och la mig och somnade mycket gott och snabbt!

Söndag - Idag var det då dags för lite Scavenger Hunt! Jag började i alla fall dagen med att sortera pojkarnas böcker och städa upp lite i huset innan familjen skulle komma hem. Kristin kom och höll mig sällskap under resten av morgonen innan vi mötte upp Maayan som hade jobbat. Vi begav oss iväg mot  Clustermötet. Efter ett tag, som kändes som en evighet var vi äntligen igång med vår hunt efter alla möjliga sorters saker! :) Efter ett X antal timmar kom vi tillbaka, med en hel del, men dock inte allt:( MEN kul hade vi i alla fall;D Vi slutade på en 5 eller 6 plats eller något i den stilen! Vi begav oss iväg hemåt. Jag och Kristin gick ut och åt Asien mat (eller hon åt och jag drack vatten xD) Sen vidare till Starbucks - ett måste! Hem igen för att, som vanligt plugga i sista minuten innan allt ska in! Åt lite kvällsmat och sen kom familjen hem! :)

Fick en fin avslutning på kvällen - MAMMAS paket hade finally anlänt! Tack mamma! Du får nog ladda upp med fler sockar för dessa lär snart vara utslitna;)

Och det var min helg! :D






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0