God Indisk Jul!

Idag har jag jobbat och slitit som en riktig liten gris! Haha, näe, men det har varit helt okej. Morgonen var som vanlig, väcka pojkarna, frukost, borsta tänder, wash hands and face, get dressed, ja ni vet... allt det där. Det var bar aen liten detalj som var annorlunda och det var R:S inställning till skolan. Den här morgonen sa han förljande:
"Emelie, I don't want playtime I want to go to school"
Jag: "Ähhhh, do you have a fever?"
Ha ha, i vanliga fall brukar det låta på följande sätt:
"I WANT MY PLAYTIME" *Skriker och gråter* "I DON'T LIKE SCHOOL" *skriker och gråter ännu mer*

Så ja, det var ju en bra förändring, hoppas att det fortsätter resten av veckan med då! Hoppas kanman ju alltid göra.

I alla fall, jag lämnade pojkarna vid skolan och efter det återvände jag hem. Baby M sov så jag fick en timmes break. När hon väl vaknade upp så tog jag henne med mig och gick på en promenad. Vi traskade bort till lekplatsen där jag placerade henne i gungan och där satt hon sen i runt 20 minuter. Vi åkte lite rutchkana och sen traskade vi vidare. Vi placerade våra rumpor på en bänk och där satt vi i 10-25 minuter och sen var det dags att gå hem. Baby M somande ganska så snabbt efter det.

Nu var jag i alla fall off tills det att jag skulle hämta R i skolan. Jag tog med mig min dator och gick och satte mig på Starbucks för att göra min läxa. Vilket var att placera min rumpa någonstans och iakta människor. Där satt jag sedan i runt 20 minuter och skrev ner allt jag såg och doftade och kom att tänka på innan jag spran vidare mot skolan för att plocka upp R. Han var på bra humör idag så det var bar atill att sätta igång och springa. "Emelie, run FASTER" ha ha, han är allt bra go den! Vi var hemma på 10 minuter (brukar ta oss runt 20-30 minuter att gå)

Jag och R fick 20$, varav 15 spenderades på godis (indiska julafton idag, så GOD JUL PÅ ER!!!) och 5$ på frukt. MUMMA! Sen var det a quick shower som gällde. Jag tog tog med mig S till schack, dumpade honom lite snabbt där och sen sprang jag vidare till parken snabbt som tusan, sprang ett varv och sen tillbaka och hämta upp S och ta honom hem! 30 min, inte dåligt! ;D Här gäller det att vara effektiv!

Under kvällen var här lite annat indiskt folk över för att fira JULAFTON! GOD JUL! :) Sen var det borsta tänder och pyamasrace som gällde, jag och R mot Nanny och S, gissa vilka som vann;D VI!!! Imorgonär det nytt race på G ;) haha!

Vi läste ett kapitel va Pinoccio och sen var det sovdags! Jag vet inte vem som njuter mest av Pinocciostoryn, jag eller pokarna?! haha! Men de får stå ut;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0