Första snön kommen!

Men, fy tusan gubbar vad det har snöat som en galning idag! Pojkarna har varit lite smått galna ända sen jag sa "look, it's snowing". De har hoppat runt och sjungit "it's snowing, it's snowing, look it's snowing". Efter en timme eller så var alla mycet medvetna om att det faktiskt snöade ute. Annars så har vi haft en ganska svensk dag idag.

Vi började morgonen med att baka lite chokladbollar och då vi inte har normala kornflakes eller havregryn här i familjen så blev det honungskornflakes och cocoa puffs, men det funkar ju lika bra det för goda blev de i alla fall! Efter lite chokladbollebak så blev det lite lunch och lek. Mr. R har mest ägnat sig till att spela på sin leep frog heeeeeela dagen och S har väl ägnat sig åt att st'lla till problem. Inte riktigt hans vecka denna veckan! To bad for me!:(
I alla fall, jag släpade med mig sig ut i snön och sprang till fairway för att inhandla lite jäst och mjälk och mjöl och sånt... Nu var det då dags för kanelbullebak. De har de här konstiga jästen här, den som ser ut som ytterst små brödsmulor. Men det löste vi bra (efter att Nanny berättade att degen måste jäsa i ugnen!) men efter sådär en timmes jäsning så var den i alla fall klar för bak! Pojkarna kavlade och kladdade på kanelblandningen och dekorerade fint med pärlsocker.
"this one look kind of naked" och sen ösa på med 20 kg socker! xD

Goda blev bullarna i alla fall. Och smidig som jag var när jag skulle ta ut dem så använde jag kökshandduken, jag kände att det blev varmare och varmare och vad gör jag då? Jo, men jag bytar väl hand, men självklart! Tro fan att jag inte har varken handske eller handduk i andra handen uutan jag bränner mig... GREAT! I alla fall, det var inte så farligt och bullarna blev ju kanongoda!

Jag försökte trycka i pojkarna lite tomtegröt till kvällsmat, men det gick dock inte så bra. De smakade i alla fall och det är ju alltid något. De fick en kanelbulle och en chokladboll till efterrätt och sen var de nöjda. Eller vad säger jag, det var de inte alls, de ville ha fler, men det fick de dock inte.

Nu sover det och jag ska väl avlsuta min litteraturuppgift som vi har fått för denna veckan:( Historian skjuter jag upp tills imorgon kväll/natt! (som vanligt med andra ord!)


Kommentarer
Postat av: pappa john

Hej..Det ser ju gott ut, ser verkligen svenskt ut. Snö låter ju härligt men det blir kanske inte så långvarigt. Lycka till med läxan. Kramiz pappa

2011-10-30 @ 10:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0