Ljuvliga Helg!

Kanske är det ännu en gång dags för ett riktigt inlägg här i bloggen så att ni faktiskt VET vad som händer! Okej, men låt oss då börja från början på denna helg. Det vill säga fredag!

Fredag: Morgonen är nästan som vanligt. Jag vaknar, ger pojkarna frukost, klär på dem och allt det där. Nanny tar R till skolan idag då det är hennes lediga dag, så efter det åkte hon hem till Queens. S kunde vara hemma lite längre denna morgon då han inte behövde gå till R:s skola. Men det hela slutade med att jag var väldigt MYCKET irriterad på honom så vi lämnade huset ganska tidigt ändå. Stackars lilla baby M som hade ögoninfektion och extrem hosta och allt. Men på med overallen och ner i "sovsäcken" så skulle det nog vara sådär lagom varmt hoppades jag på! Iväg till skolan, lämna av S och sen hem igen. Baby M somnade och sov sedan i 2,5 timmar. Jag passade då på att göra lite svenska köttbullar innan köttfärsen skulle bli för gammal. Sen väckte jag M och gav henne lite mjölk. Jag hämtade upp R från skolan och sen hem.

Jag gav baby M lite mat innan det var dags att bege sig ut igen. Den här gången tog vi ALLA en taxi till Dylans candybar som är FULL med godis och desserter i ALLA smaker! Jag hade frozen yoghurt! MUMMA! Där hängde vi ett tag. Jag tog med mig baby M och påbörjade vandringen hemåt - 25 block! Underbart väder, så det var en uppfriskande promenad må jag säga! Väl hemma blev det pizza, bad och tv innan det var dags för sängen för pojkarna. Vi hade en härlig upplevelse med baby M med ju... det får ju inte glömmas! haha;) Vi gav henne då hennes hostmedicin och min värdmamma ska då efter det åter igen lägga ner henne i sängen då hon spyr ÖVER hela min värdmamma - och då menar jag verkligen ÖVERALLT! (hår, ansikte, munnen) I alla fall, byta hennes kläder och sen i med mer medicin och sen sov hon... FINALLY!

Lördag: Morgonen börjar jag redan klockan 6... ligger kvar i sängen till halv 7 då pojkarna bestämde sig för att vakna till liv. Min värdmamma är uppe och baka muffins till frukost. Så det blir frukosten. Runt halv 9 beger vi oss iväg mot S skola där de denna vackra morgon har pannkaksfrukost. Tusan vad mycket människor det var på det där stället. I alla fall vi åt pannkakor och bacon(?) och ungarna kollade på en trolleri show. Efter det tog jag med mig S och R till lekplatsen och min värdmamma tog baby M med sig hem. Vi var hemma igen runt 12. Jag tog med mig baby M för en prommenad runt 13 och var hemma igen runt 14. Jag jobbade till halv 3 och sen slutade jag för dagen.

Jag tog mina skridskor och begav mig iväg till isbanan. Kom dit och det var gaaaaaalet lång kö utanför! Hej o hå så traskade jag vidare till nästa isbana som jag för övrigt INTE hittade xD Så jag promenerade iväg hemåt istället. duschade och la mig sedan i soffan för att kolla BIG BANG THEORY! Halv 10 rusade jag iväg för att möta upp fina vänner utanför bion, som ligger precis utanför dörren... bekvämt... JA! :D Dock var alla biljetter för 22 visningen slutsålda så vi hängde på B&N ett tag tills klockan slog 23.10 då det var dags för nästa visning av - Breaking dawn Part 1! Underbart bra! Och jag kan knappt bärja mig tills nästa år då sista filmen kommer ut! Tills dess får jag ta och läsa börckerna som jag ännu inte har gjort! Såg för tusan första filmen i somras xD Filmen var slut vid 01.25 och jag var hemma 01.30 för att somna vid 02.00 och vakna vid 7! AWESOME! Vad gör jag uppe nu?

Söndag: Jag jobbade morgonen och fram till 12. Vi gjorde inget speciellt idag. Tog det lugnt bara. JAg gick en promenad med baby M och sen var det chill. Jag har pratat med både mamma och pappa idag! AWESOME! Kvällen blev det kalas för min värdpappa som fyllt år och efter det PLUGG - om idag bestod av filmtittande (Sleepy Hollow) en riktig rysare med huvud som flög till höger och vänster! Och så har min söndag sett ut. Lugn och allmänn skön! Nu blir det tv och sängen!

God Natt folket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0