What to do liksom?

Jag vet att jag är dålig på att uppdatera, men ni är dåliga på att kommentera, så det jämnar ut sig ganska bra där tycker jag!

Så, vad har jag gjort sen senast? Inte mycket, nör var det egentligen senast jag skrev... vem bryr sig? Hur som helst, i tisdags var det lite gym/kidsclub. Jag traskade upp för 101 våningar på den där satans trappmaskinen. Jag kände mig väldigt duktig efter i alla fall, trots att jag var TOTALLY DÖD i benen! Sen hemåt för lite lunch, som den dagen blev väldigt enkelt med nudlar! Vilken gormekock jag är xD S och J är i skolan, Q sover och jag har baby B. Jag städar och pratar med Pööörnill. Under kvällen kör jag S och hans kompis A till fotbollsträning och medan jag väntar jag jag mig en härlig joggingrunda i solskenet tillsammans med Q i vagnen. Hem - mat - duscha - film - sova.
Det var den tisdagen det...

Nu vidare till dagen som gått. Morgonen va somvanlig och det hände inte alltför mycket. Min vm tog med mig till "the horsetrack" så jag för första gången på över tre månader kunde se en häst igen. Dock var det ingen träning denna morgon då det regnade, men jag fick i alla fall SE en häst på ett par meters avstånd, lycka! Det är för övrigt jockysar som tränar och tävlar där. Snacka om att jag saknar tiden på tävlingsbanan (trav), tiden med hästarna, rida/köra runt... ALLT! Sen var det lunch och efter det var det skola för S och min vm tog Q med sig på sin joggingrunda så jag hade baby B. Han somnade på mitt bröst och jag somnade, så vi tog helt enkelt en nap tillsammans.

Jag skypade/msn:ade med Sandra. Gaah, jag blir galen på grannarnas internet, att det bara inte kan fungera som det ska? Jag går snart över och tar ett snack med dem! ;P
Sen kom Dunja över så vi kunde kolla lite flygbiljetter och boende till Miami. Det slutade med att vi hittade boende och bokade det, flygbiljetter bokar vi på måndag, mest troligt.  Nu händer det grejer här! Kanske lite roligare att uppdatera då... och läsa?!

Vi åt middag och sen skulle jag ta pojkarna till simhallen. För det första så glömde vi väskan med badkläder hemma så vi fick vända om och hämta den och för det andra så var det ingen simning idag så det var bara till att köra hem igen. Jag lekte lite med S och Q utomhus tills klockan blev 20.00, gick in, de gick och la sig och jag tog bilen för att möta upp den nya svensken som nu bor här i AH. Vi körde vidare till down town AH för lite mat. Det kändes lite lagom konstigt att prata svenska över här, man var liksom omställd till engelska nu. Alla tankar och allt är på engelska!
Jag tror att vi au pairer börjar bli lite väl igenkända här i AH, eller i alla fall jag xD haha!
"Jaha, då var du här igen då" "och var är du ifrån?"

Ja, hon kände igen mig och undrade vad Lovisa kom ifrån (ännu en svenska au pair!!). Haha. Så nu känner både CPT OCH Starbucks igen mig. Det känns bra det här! Verkligen. Jag hoppas verkligen att jag kan dra nytta av detta och få lite gratis drinkar på starbucks och lite mat på CPK? haha. Jag vill! ;D

Vi hade i alla fall en trevlig kväll!:D Tack tack tack!

Imorgon tar jag mitt pick och pack och flyttar till Minnesota över helgen! Kommer hälsa på en släkting, Lisa. Datorn och kameran kommer föjla med mig så mest troligt blir det lite uppdateringar i Minnesota med, så helt död kommer jag inte att vara.

Ha ett bra liv!

HEJ!

Kommentarer
Postat av: mikaela

har du fått tag på mamma ifall hon ville skypa?

annars kan jag ringa henne någon dag å snacka med henne :)

2011-05-19 @ 19:55:01
Postat av: Pappa john

Ha,ha..klart vi ska komentera dina inlägg. Det är väldigt roligt att följa dig här på bloggen så fortsätt med den så mycket du orkar jag läser och ska bli bättre med komentarerna.Det måste kännas bra att du blir igenkänd nu när du kommer på dom olika ställena, då måste du ha gett ett gått intryck eller är det tvärtom..ha,ha,ha..lite skämt där. du får väl leta rätt på något ställe där du kan ta en ridtur ibland, för något sådant ställe måste väl finnas även over där?? Miami låter väldigt spännande lite avundsjuk blir man allt på allt roligt du är med om men det är du värd efter alla år i skolan här hemma och jobb du gjort,så ta vara på tiden den går fort.Hoppas du får en trevlig helg med Lisa och co. Ta hand om dig och glöm inte att vi tänker på dig här hemma. Kramizar paps=))

2011-05-19 @ 20:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0