Torsdag, Fredag och Lördag!

Sverige är vidare till Eurovision Song Contest(!) BRA! Vi (ett par au pairer) ska nämligen kolla det idag och då är det ju viktigt att Sverige är med, så jag har någon att heja på! Det hade ju varit lite LAGOM PINSAMT om Sverige inte hade kommit med till final. Men det kommer bli kanon! Nu har jag ju Sverige att heja på!

Jag har ingen aning om vad jag bubblar om, men jag måste ju uppdatera bloggen lite, så jag bubblar på om allt och ingenting! xD Hoppas att ni kan stå ut med det?

Hur som helst har ingenting speciellt hänt på sistone, som vanligt då med andra ord. I torsdags var det lång dag, jobb från morgon till kväll och jag flängde runt på alla möjliga ställen. Morgonen var som vanlig. Frukost och sen cyklade vi vidare till en park och lekte lite där. Hem och äta lunch, följa S till skolan och sen blev det lite skype med bästaste Sandra! Efter det så hoppade jag in i bilen och styrde den mot Woodfield Mall. Nu skulle jag spendera mitt presentkort på forever XXI som jag fick när jag fyllde år. Då jag inte hade alltför mycket tid på mig flängde jag igenom hela butiken på 30 minuter... här gick det undan! Provade lite kläder och bestämde mig för fyra plagg, en kjol, ett par shorts och två tröjor. Jag flängde även igenom min andra favorit - wet seal! Dock fann jag ingenting där denna dagen. Körde vidare till skoaffären som ligger bredvid mallet. Köpte ett par nya skor - FlipFlop. Jag betalade och skyndade vidare till nästa uppgift - biltvätten. Det var ju inte helt fel heller att sitta ute i solen medan massa folk städade bilen innifrån och ut för endast 10 dollar! U just have to love ladies day! :)
Efter biltvätt hämtade jag upp J från hans gitarrlektion och sedan hemåt. Göra lite läxor och leka lite och när klockan var 19 så styrde vi bilen mot simhallen. Det blev en timmes simmande och plaskande för mig och Q innan vi gick upp (han var alldeles blå om läpparna). Pojkarna kom upp 15 minuter senare. Hem, lite kakor som kvällsmat och sedan kvällen efter en hel dags flängande överallt.

Fredag var enmycket lugbn och bra dag. Jag och S spenderade förmiddagen med att cykla, leka och göra chokladbollar. När min värdmamma, Q och baby B kom tillbaka från sin promenad tog jag med mig Q till hans gymnastik. Vi hade en bra tid tillsammans där vi sprang runt och lekte:) Hem och följa pojkarna till skolan. Hem, äta lite lunch och sen chill. Åter igen skype med världens bästa Sandra. Typiskt nog ska baby B vakna mitt i det hela, som ALLTID annars! Han gillar helt ljudet av våra svenska röster;) Pojkarna kom hem och vi chillade. Pojkarna åkte till sin pappa senare under kvällen och jag traskade bort till Diana. Vi körde vidare till bion för att kolla film (såklart!), idag blev det something borrowed, en galet bra film! Mycket sevärd och jag rekommenderar den till alla! efter film var det hem, jag skrev vidare på brevet till Sverige, snart klart!!! Mest troligt postar jag det nästa vecka! Mest troligt ;D

Lördagen passade jag de två små under morgonen då mina värdföräldrar hade ett "party" för grannarna där det nya huset kommer att stå! Vid 13.30 traskade jag bort till Dunja för att kolla Eurovision Song Contest. En tredjeplats för Sverige är ju inte helt fel, det var ju ett par år sedan vi var så bra! Sen var det bara till att traska hemåt igen, då jag trodde miina vf skulle ut och äta.. Min vm skickar mig ett sms om att de kommer stanna hemma då baby B är lite grinig denna kväll. Det regnar, mycket, så jag går inom biggby coffee för att använda mitt presentkort. Med ett leende på läpparna, en varm dryck och musik i öronen traskar jag vidare hemåt i mina rosa flipflop. Jag möter min vp när jag nästan är hemma. De hade visst ringt och sms:at mig som små galningar, dock hade jag inte hört det då jag hade musik i öronen, så nu var  Q och min vp ute och letade efter mig. Jag skickar tillbaka ett sms till min vm så hon kan sluta oroa sig. Jag skyndar hem och ber om ursäkt för att jag inte hört henne ringa/sms:a och gjort henne orolig:/ Jag tog en varm dusch, borstade tänderna och nu ska jag kolla en film: Bring it on again.

Jag hoppas ni alla är nöjda med denna novell till uppdatering. Men jag har verkligen inte haft tid eller lust till att uppdatera de senaste dagarna så det fick bli såhär den här gången.

Läs och njut för man vet aldrig när nästa uppdatering kommer;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0