Sköldpadda!

Ännu en dag i Minnesota är över och imorgon bär det åter igen av hemåt mot Chicago. Det känns rätt bra att säga "hemåt mot Chicago" det är ju trots allt inte alla som bor där. Love it!

Idag har det än en gång varit en mycket lugn dag i detta område. Jag vaknade upp efter(!) 8 idg, 8.02 för att vara exakt, men lyckades att somna om ytterligare 2 timmar. Vaknade igen vid 10.00 och låg kvar i sängen ytterligare en timme. Hur underbart är inte det egentligen? Men till sist steg jag ändå upp, gick ner, åt lite frukost och tog en mycket välbehövlig dusch. Jag och Lisa förberedde lite mat som vi ska ha under brunchen imorgon när hennes pappa och hans fru kommer på besök.

Vi skypade med min kära moder vid 2 till 3 och efter det åkte vi till ett ställe där de gör/målar glasfigurer/skålar och grejer. Jag blev mycket förälskad i en liten gris, men den var dock alldeles för dyr för min plånbok, så jag fick nöja mig med att fönstershopping denna dag. Vi åkte tillbaka mot Odessa och tro det eller ej, på vägen ser vi en sköldpadda. Vi stannar bilen och traskar tillbaka för att kolla lite närmare på den. Försökte komma så nära som möjligt, men hon var ganska sur, så jag stannade på säkert avstånd xD inte för att hon var snabb eller något, det kändes bara bättre att stanna en bit ifrån då hon helt klart skulle kunna bita av ett finger om hon fick tag i det;) Efter ett snabb titt på sköldpaddan åkte vi vidare hemåt. Gosade lite med hunden - Midnight och sen la jag mig ett tag i solen.

Under kvällen blev det lite netflix, det vill säga, vi kollade igenom ett par filmer, åt lite popcorn och hade det allmännt bra innan vi styrde stegen mot sängen. Nu ligger jag här, ska sova när jag uppdaterat klart här. Eller måste ta reda på flyginformationen imorgon så min vm vet när hon kan hämta upp mig frn flyget!:) Kan ju vara ganska bra att veta;D haha




Kommentarer
Postat av: Pappa john

Du har varit värd en ledig helg, det måste ha varit skönt att bara få vila ut, det är ju ändå rätt tuft med fyra underbara barn på vardagarna, men är man borta ett tag längtar man...det hade varit rätt häftigt med sköldpaddor här på gatorna också...Vi hörs..puzz,puzz..

2011-05-23 @ 21:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0