Framme!

Okej, nu är jag äntligen framme i Odessa, Minnesota där jag kommer spendera helgen! Men låt mig ta det här från början så att ni inte missar något! Det vore ju hemskt om ni gjorde det!

Dagen började INTE som vanligt. Istället för att stänga av väckarklockan och somna om så gick jag faktiskt upp vid halv 7 idag, eller fem över halv 7;) Men hur som helst, jag tog en dusch, borstade tänder och allt det där som man gör en vanlig, normal morgon. Packade det sista som jag inte packade ner igår, kollade datorn lite snabbt innan pojkarna vaknade upp och det var dags att göra frukost och packa lunch. Min värdmamma följde J till skolan och tog med sig Q i vagnen. Jag stannade kvar med S och baby B. Bytte lite blöja och organiserade Q:s kläder så att de inte låg huller om buller i lådorna. Det kommer dock inte vara så länge, men då kan jag i alla fall känna att jag gjort någon nytta innan jag lämnar huset för en helg. Min vm kom tillbaka, tog med sig baby B och lämnade av Q innan hon körde iväg för att uträtta lite ärenden. Jag, S och Q stannade kvar hemma och spelade lite tv-spel och lekte kurragömma. När min vm åter igen kom hem var det bara till att packa in sig i bilen och köra mot O'Hare, som är flygplatsen jag flög ifrån.

Jag kramade om folket innan jag sa hej då och gick för att leta upp mitt flygplan. Det kändes lite som när jag lämnade Sverige för sådär 3,5 månad sedan. Står på flygplatsen, karmar om min familj... Men denna gången kommer jag ju tillbaka efter enhelg!
Hehe, jag hade visst hamnat vid lite fel terminal så jag fick traska tillbaka lite, men hamnade så småningom rätt. Checkade in, gick och skaffade mig min gratis födelsedagsdring (min andra) på Starbucks. Så kan det gå när man har kontakter;) Sen traskade jag vidare till min gate och satte mig där och väntade. Steg på planet, somnade ganska snabbt efter att vi hade lyft och sov ett par minuter. Vaknade upp och läste lite, lyssnade på musik och innan jag visste ordet av så var jag på fast mark igen.

Jag tog mina grejer (min väska) och traskade iväg för att hitta min bil och chaufför (Tim) som skulle hämta upp mig. 15 minuter senare satt jag i den röda bilen som skulle ta mig till Odessa. HejOhå, tre timmar senare klve vi in på Lisas jobb och jag såg henne igen för första gången på 2(?) år. Under bilresan pratade vi om allt och ingenting...
Vi åt lite hos Lisa innan Tim körde mig hem till Lisa, som slutar jobbar vid 21. Så nu ligger jag här i sängen och uppdatera min blogg så ni ska kunna läsa om vad som händer i mitt ås otroligt spännande liv.

Och det är väl allt det som har hänt idag. Huset är som vanligt, som jag kommer ihåg det. Det ända nya är väl hunden som de har skaffat, men det är bara roligt! Nu ska jag se till att njuta av dessa dagar innan jag återvänder till Chicago igen på söndag kväll! :)

Har folk lust så skulle ni ju kunna logga in på skype så jag kan prata med er! Jag har ju nu perfekt internet (en del vet vad jag pratar om...). Så passa på nu för tusan! ;D haha


Kommentarer
Postat av: Pappa john

Allå,allå...skönt att höra att resan gick bra,du börjar ju bli en van resenär fixar det där med flygplatser galant.Skypa kan vi göra, vi åker iväg kl 14 vår tid i dag lördag och hemma vid ca 17 igen men där efter kan vi skypa om du vill och hinner du inte då kan vi ta söndag em. Ha nu så bra och njut av tiden. Puss och kram Pappa;-)

2011-05-21 @ 09:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0