Chicago for a weekend!

Nämen, hallojsan, det var längesedan! Jag vet att jag skulle ha uppdaterat under helgen, men det fanns inget internet på hotellet och att uppdatera via telefonen skulle ta mig en hel evighet. Så istället får ni en hel novell att läsa... skoj va! Lite sysselsättning då ni inte har något vettigare för er! Så enjoy!

Fredagen den 27 maj
Dagen var kommen då vi packade alla väskor och styrde bilen mot Chicago downtown. Så, under morgonen var det packning som gällde. Jag tog med pojkarna till Donkin Donut för lite frukost. Efter det sprang min värdmamma enrunda och jag hade pojkarna, hon kom tillbaka och jag tog Q till hans gymnastik. Efter gymnastiken var det raka vägen hem för att natta Q. Morfar G kom ochhämtade upp J och S och tog demmed sig till Chicago. Jag gjorde ett besök på banken och satte in mina pengar på mitt bankkort, då jag inte gillar cash! Min VM hämtade upp Dunja, som också skulle följa med till Chicago. När de kom tillbaka packade vi alla in oss i bilen och for iväg mot Chicago. Bilfärden som inte skulle tagit mer än MAX 40 minuter tog oss 2 timmar då trafiken var fruktansvärd! Långa köer på motorvägen!

Men efter ett tag, ett bra tag kom vi äntligen fram och det var dags att checka in. Vi bar upp väskorna på rummen och kollade in läget lite snabbt. Vi bytte om och gjorde oss redo för middagen med hela familjen, stora släkten. Vi träffade alla och sen var det inte så mycket mer med det. Barnen lekte lite, vi åt lite mackor och sen återvände alla till sina rum. Jag och Dunja bestämde oss för att traska ner till Navy Pier och studera läget lite, så det gjorde vi! En liten trevlig promenad sådär under kvällen. Vi var tillbaka på rummet runt 23 och jag slocknade ganska så snabbt efter det! En mycket bra första dag i Chicago!



Lördagen den 28 maj
Idag var jag så pass duktig att jag klev upp ur sängen redan 05.20 på morgonen... varför undrar många då?! Jo för att jag pallrade mig ner till poolen för att simma lite innan dagen började på ritigt. Så 05.30 var jag i poolen och jag simmade runt en timme innan jag gick tillbaka till rummet igen för att duscha och byta om! Jag fixade till mig och gick sedan iväg för att hämta pojkarna så mina VF kunde göra sig iordning. 30 minuter senare (08.00) möttes vi alla (jag och min värdfamlj) vid hissarna för att tillsammans åka ner till frukosten. Vi åt frukost och efter det packade hela tjocka släkten in sig i en liten minibuss för att åka till Shedd Aquarium. Där stannade vi tills klockan blev 13.30. Vi gick runt och kollade på alla möjliga djur så som spindlar och ormar och gigantiska flugor och delfiner och fiskar och pingviner och sköldpaddor och ankor och allt annat skoj.. hajar! När vi sett allt packade vi åter igen in oss i bussen och körde tillbaka till hotellet.

Jag och Dunja tog pojkarna (S och J) till poolen medan Baby B och Q skulle ta en powernap! Efter poolen återvände vi till våra rum för att göra oss iordning för den stora middagen. Runt 17.00 samlades alla för att sjunga för födelsedagsbarnet (som för övrigt fyllde 90 år MEN ser ut som 60). Efter lite skönsång i korridoren  och besök av vakterna (sjöng vi verkligen så dåligt? haha) så begav vi oss iväg mot hissarna och ner till rummet där vi skulle äta middag. Förrätt, huvudrätt och efterrätt - Extremt mycket gott var det! Sallad, kött, ris och grejer och till efterrätt blev det glass i stora lass! MUMS! :)

Alla familjer hade gjort en liten "show" till födelsedagsbarnet och även skrivit ett brev, så det läste/visade de upp. Det sjöng och dansades. Vid 20.00 (!) var det över och alla fick göra vad de ville. Jag och Dunja begav oss upp till rummet. Det skulle bvara fyrverkerier ute vid Navy Pier denna kväll och det blev ett långt samtal om hurvidare vi sille gå dit eller inte! Det hela slutade med att vi båda somnade istället... haha


Söndagen den 29 maj
Idag var jag på tok för trött för att ens fundera på att gå upp och simma under morgonen, så jag låg kvar i sängen och sov istället... ibland måste man ju göra det med. Än en gång var det frukost vid 08.00 och efter det hade alla lite fri tid för sig själva. Jag och Dunja hade lite ledigt och traskade vidare till affärerna - time for some shopping. Vi hann inte kolla i så många affärer då det ÖSregnade och ci var tvugna att stanna i vissa butiker (oturligt nog souvenirbutiker) lite längre för att vänta på att regnet skulle sluta komma ner! Det blev lite Starbucks (såklart) och lite Carabou, lite forever 21, lite H&M och lite andra roliga affärer. Vi hann även meed lite sightsign innan vi begav oss tillbaka till hotellet. Pojkarna (S och J) kom över till vårat rum ett tag så mina VF kunde göra sig iordning och baby B och Q kunde ta sin tupplur. Det fortsatte regna, men slutade efter ett tag och då passade vi på att gå ner till Navy Pier. Vi traskade åter igen runt och kollade på allt och alla. Jag och pojkarna vågade oss upp i Parisehjulet och efter det fick vi småspringa tilbaka till hotellet för att det skulle tas familjefoto. Dock sprang vi alldeles i onödan då alla andra var sena (vi var där 1 minut innan 17!). Så vi hade faktiskt ganska gott om tid. Men ändå liksom.

Familjekortet blev taget och kortet med alla barnen blev tager och alla kort med familjerna var för sig blev tagna och kortet på mig och min familj blev taget! Ja, alla kort blev tagna helt enkelt. efter korttagning var det då dags för lite mat. Pasta, sallad, pizza och allt annat som man kan tänka sig. Kakor och grejer! Mums!:) Mina VF gick ut senare under kvällen så jag och Dunja hade pojkarna hela kvällen till runt 21.30. Vi kollade film och åt kakor, vilken dunderkväll liksom! ;D WIHO!

Jag nattade Q som var galet trött och somnade ganska omgående! Gick tillbaka och hämtade J och S medan Dunja stannade kvar med Baby B. efter att mina VF kommit tillbaka bestämde vi oss för att gå och simma lite. Klockan ar då runt 21.45, men det var ju inga problem tänkte vi då poolen stänger vid 22.30 (det var i alla fall vad skylten sa!) Men ack så fel det va, de stängde redan vid 22.00 så vi hannn simma 10 minuter innan de sa åt oss att gå upp från poolen... lyckat ! ha ha xD

Så vi duschade och gick upp till vårat rum och kollade lite film istället innan vi somnade så sött i såra sängar!


Måndagen den 30 maj
Okej, helgen var nu över och det var dags att packa ihop alla grejer. Än en gång pallrade jag mig upp tidigt på morgonen för att simma lite. Efter en timme jag jag lagom trött igen, duschade och gick upp på rummet. Satte igång tv:n och somnade tills det att pojkarna knakcade på dörre. Vi gjorde inte mycket under denna dagen. Gick en liten promenad ner till en liten matbutik, eller jag den var  ju ändå hyffsat stor ändå tycker jag. Vi åt frukost och sedan tillbaka till hotellet! PAcka ihop det sista. J, S och Q var med mig och Dunja i vårat rum, vi lekte runt och gjorde allt vi inte skule få göra! xD Men vi hade en bra tid i alla fall! Vi checkade ut och styrde sedan bilen mot AH. Vi släppte av Dunja och körde sedan hem. Skönt att vara hemma igen efter en helg i Chicago!

Jag hade verkligen en roligt helg, men det var rätt skönt att var ahemma igen. Nu tvättar jag alla mina kläder och väntar på att torktumlaren ska bli klar. Tänka sig, jag tumlar mina kläder. Eller ja, t shirt, linne och underkläder i alla fall... jag tror jag börjar bli lite lat.. otålig? haha...




Kommentarer
Postat av: Pappa john

Hej svejs, det låter som ni hafft trevligt över helgen du får skicka lite bilder på mailen så vi får se vad ni upplevt. Här hemma är allt bra det känns som sommaren har kommit så vi hoppas att den håller i sig. Du fåår ha det så bra så hörs vi på skype på torsdag. Puss och kram

2011-06-01 @ 06:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0