Zumba

Då mitt batteri på datorn snart är slut och laddaren är där nere så blir det ett väldigt kort inlägg!
Som rubriken säger så har jag nu varit på mitt allra första pass här i USA - Zumba. Det var inte riktigt som jag hade tänkt mig, det vill säga; det var inte som i Sverige. Här är det ett ganska långsamt, eller ja, långsamt ska jag ju inte säga, men inte lika snabbt tempo som i Sverige. Men däremot så var det en aningen svårare koregrafi (stavning?). Så Sverige är lättare koregrafi med snabbare tempo och här lite svårare koregrafi med långsammare tempo.

Nu är det inte säkert att alla zumbapass är på det viset här över, det finns ju olika instruktörer med olika pass, men idag var det i alla fall på det viset. Jag skulle nog vilja ha upp tempot lite mer, svettas ordentligt! Men det är ju bara vad jag tycket. Kanske USA gillar att använda hjärnan mer än kroppen?! Vad vet jag. Men jag kommer nog roligtvis att återvända på fler Zumbapass, och andra pass med. Jag saknar verkligen spinningen, så det kommer jag definitivt att göra någon dag. Nu har jag ju även mina löparskor så får väl påbörja löpning med...

En vacker dag så....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0