Woodfield Mall!

Ja, idag stod det då shopping på schemat med min tyska vän D. Okej, första steget i hela den här resan var att förstå sig på bilen (jag körde min hostdads bil idag), lära sig gps:en (som numera är min BSTA vän!!) men efter det var det bara till att tuta och köra. Jag startade racerbilen och körde iväg (enligt gps:ens anvisninga) för att plocka upp D. Utan några som helst problem hittade jag rätt hus på första försöket... BOOOOJAH!

Okej, vi är nu två stycken i bilen och ingen vet hur vi kommer till köpcentrumet, vad gör vi?? GPS!! Vi slår in stat och gatunamn och sen är det bara till att tuta och köra. Vi hittade rätt på en gång. Parkera bilen och så var det bara till att traska in och börja spendera lite pengar. Det var allt annat än lätt till att börja med då det var så himla stort och man gärna hade viljat köpa ALLTING. Meeeen, nu är det ju på det viset att vi inte tjänar så bra som au apir så att vi kan köpa allting... Jag sa inte att vi tjänade dåligt, bara att vi inte tjänar miljoner! Dessutom var det ganska dyrt i den första affären vi steg in i, så ganska snavvt traskade vi vidare till nästa.

Vi besökte en hel del olika affärer och efter ett par timmar började det lossna för oss och vi påbörjade vår shoppiing ordentligt. Mina nya facoritaffärer är numera Wet Seal och Forever XXI (21), så dem kommer jag definitivt att besöka igen och igen och igen och igen!!

Jag shoppade:
3 t-shirtar
1 par jeans
1 vårjacka
1 palestinasjal

Sen kände jag att det var mer än tillräckligt för min del. För övrigt har jag noll koll på amerikanska mynt, vilket gör att jag inte använder dem, vilket gör att jag har överdrivet många, vilket gör att min plånbok är väldigt tjock och tung... det är illa. Måste nog börja betala med mina mynt snart... stackars människan som står i kassan just då säger jag bara!

I alla fall, efter ett X antal timmar kände vi båda två att vi var klara med shopping för dagen, så vi begav oss iväg hemåt och som alltid annars kan jag inte köra hem utan att köra fel... Men I guess det är väl så det ska va! Men tack vare gps:en så körde vi aldrig riktgogt fel, vi tog bara en annan väg hem;) Jag lämnade av D och körde sen vidare hem! Jag packade upp alla mina kläder, provade dem igen och hängde sen in dem i gaderoben/la ner dem i mina lådor.

Jag gick upp från mitt rum, satte mig i soffan och kollade på Ice Age 3 med Q. Sen blev det kycklingpaste med ost (?) vilket var helt okej faktiskt. Nu sitter jag här och om ett par minuter ska jag krypa ner under mitt täcke och sova tills imorgon!

Imorgon är det exakt en månad sedan jag lämnade Sverige!!


Kommentarer
Postat av: J

Jag använder inte heller mynten... 50 centsmynten sparar jag för att försöka få ihop alla staterna, de andra sparar jag för att sedan lösa in alla på en gång! :P

2011-03-07 @ 06:47:58
URL: http://jojojojo.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jo, jag funderade också på det, men sen vet jag inte vad jag ska göra av mynten... xD

Men bara jag skaffar ett bankkonto så ska jag väl kunna sätta in allt på banken.. lite enklare så ;P



hur har du det. Mer än två månader i staterna nu, hur känns det?

2011-03-07 @ 21:13:36
URL: http://emelieaupairarvidsson.blogg.se/
Postat av: sofie

åh jag behöver också handla! min jeans sprack på resan hit :( och jag har typ 2 andra par med mig.. bra där!



och mynten är fasen en hel vetenskap!

2011-03-12 @ 18:59:27
URL: http://sofieliden.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0