Härliga dag!

Då var första dagen här i Door County avklarad och jag gillar det... skarpt! Den här vackra morgonen var det då dags att ta sig till det fina lilla stället L Johnson's (tror jag namnet var?) och äta svenska pannkakor. Ärligt talat så smakade de inte riktigt som svenska pannkakor gör, men det var ett bra försök. Man kan ju inteheller begära för mycket av detta land. Hur som helst så hade ganska roliga kombinationer. du kunde få svenska köttbullar, svenska pannkakor med jordgubbar med grädde till det och sedan två ägg till det... Massa svenskt med en amerikansk tvist på det hela, om ni förstår vad jag menar.

Efter denna utsökta frukosten så gick jag, tillsammans med mormor och mamma J och baby B in till den svenska souvenirbutiken som fanns. Där hittade jag mig en svensk choklad - Marabou! YUMMI! Det var ett bra tag sedan man åt det. Gick sen vidare till parken där jag fann pojkarna och min VP R. Vi lekte ett tag innan det var dags att åka tillbaka till huset. Väl tillbaka i huset lekte vi lite till.

Jag och pojkarna gjorde kvällens dessert som var någon sorts paj. Det var inte särskilt svårt då pajdegen redan var klar och det enda vi skulle göra var att trycka ut lite hjärtan och fylla dem med cherry eller äpplen, ja livet är allt bra hårt i Amerika. Efter det så skypade jag lite med pappa och syster. Sen var det chill på hög nivå. Gjorde inte mycket vettigt innan det var dags för middag. Pratade, och som alltid leder våra samtal till mer eller mindre knasiga slut. Den här gången slutade det med att OM (NÄR) jag gifter mig med prins Filip så ska min VM vara brudtärna och Q ska vara ringbäraren. haha, ja som det kan gå.

Sen var det dags för mat - lasagne! Sen var det åter igen dags för chill innan det var dags för sängen. Först en dusch och sen god natt! Och nu ligger jag än en gång här och uppdaterar min blogg bara för att ni ska kunna se vad som händer i Amerikat i mitt liv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0