Social Security Number!

Jaha, ja då var det äntligen dags att försöka hitta kontoret för social security number. Då GPS:en i den stora vita bilen inte riktigt funkar som den ska så skrev min värdmamma ner en mycket fin vägbeskrivning till mig, och gissa vem som hittade på första försöket... utan att bryta mot några trafikregler? ;)

Okej, när jag väl kom dit så "anmälde" jag mig via en dator och sen fyllde jag i ansökan för Social Security Number och sen var det bara till att vänta. Efter sådär en halvtimme eller något var det äntligen min tur. Jag gick fram, gav männiksan alla mina papper och sen knappade han in en massa, ställde lite frågor och knappade in lite till. Han pratade väldigt snabbt och så läspade han med. Där stod jag som ett levande frågeteckecken, log och nickade! (sorry??? är ett väldigt bra ord har jag kommit på!)

I alla fall, han knappade vidare, och så pllötsligt frågade han efter ett annat papper, ett papper som jag då självklart INTE hade med mig. Självklart ligger det pappret hemma (hemma, i USA) då jag inte trodde att jag behövde det. Men jodå, jag MÅSTE ha med det, annars kan han inte fullfölja min ansökan. Gissa om jag blev trött på hela skiten eller vad. Jaja, jag tog mina papper och körde hemåt igen, det fanns inte så mycket mer att göra.

Gissa vem som kommer återvända på måndag med alla papper hon har?!

Kommentarer
Postat av: J

Förhoppningsvis behöver du bara åka dit en gång till... Jag var där tre gånger! xD Jaja, tredje gången gillt! ;)

2011-03-12 @ 03:55:50
URL: http://jojojojo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0