Snöstorm?!

God morgon, eller god middag blir det ju för Sverige! Bloggen var lite allmännt seg igår, så det blev ingen uppdatering då som ni kanske märkte. Så det får bli en liten snabbis nu istället.

Igår då ja. Under morgonen gjorde vi allt som man gör på en morgon, stiger upp, på med kläder, äter frukost, borsta tänder, ja ni vet... det vanliga! Sen sa vi hej då till mormor M och morfar P som åkte hem. Så nu är det bara vi kvar här. Jag, S och Q gick på en liten promenad och kollade läget här runtomkring. När sedan resten av familjen var redo så packade vi in alla i bilarna (körde med två bilar denna dag) och sen begav vi oss iväg för att måla lite porslin. J, S och Q hittade efter många om och med det de vill måla (jag stod över) och sen var det bara till att börja välja ut färgerna man ville ha. Det tog ett bra tag innan allt var färdigmålat och Q har inte riktigt det tålamodet, så min uppgift var att underhålla honom. Vilket gick ganska hyffsat bra i alla fall, vad jag tycker. När det sen äntligen blev dags att åka vidare så hade baby B blivit lite kinkig och ville ha mat. Så jag kör den lilla bilen tilsammans med J och de andra i den stora bilen.

Vi kör runt runt ett bra tag då de inte hittar något ställe att äta lunch på, men till sist hittar vi ett. Vi beställer vår mat och även en aptitretare - friterad ost?! Haha, ja det var visst speciellt för Door County, så mina VF ville att jag skulle smaka det. Gulligt av dem. Ja, men det var faktiskt helt okej, i alla fall ett par stycken, sen kan det nog bli för mycket. Vår mat kom in och vi åt (såklart). När vi var klara gick jag, tillsammans med pojkarna till andra sidan gatan för att inhandla en souveninr. Det tog ett bra tag innan de kom underfund med vad de ville ha...

Sen åkte vi hemåt igen, den här gången körde jag den stora bilen. Väl hemma stoppade jag om Q som skulle sova middag, J kollade på min dator och S målade i målarbok (jag joinade honom när jag stoppat om Q), sen det var jag oh pojkarna den eftermiddagen. Det slutade med att vi alla kollade på svampbob fyrkant!

Mina VF kom hem, vi åt kvällsmat, jag och S spelade på min dator och sen blev det läggdags. Ännu eb dag i Door Coubty avklarad!

För övrigt säger de att det ska bli snöstorm här, så vet inte om vi kanske åker hem redan ikväll så vi slipper den? Men det återstår att se! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0