Slappedag

Då har jag varit i USA i mer än tre veckor idag, på måndag är det EXAKT en månad sedan jag lämnade Sverige. Jag kan inte fatta vad tiden går snabbt här borta. Dessutom är det den 1/3 idag med, ny månad - mars, våren närmar sig med stormsteg och det gillar vi!

Idag har det varit en ganska lugn dag, ovanligt lugn faktiskt. Jag vaknade upp, gjorde AMERIKANSKA pannkakor till pojkarna. Det var inte sörskilt svårt, lite vatten och lite mixpulver och bland allt sen var det bara till att steka pannkakorna som är ungefär som svenska plättar. Frukost äten, lunchen gjord och äldsta pojken är i skolan. Jag och mellanpojkarna kvar. Vid runt 10.30 åker pappan i familjen till gymmet och han tar med sig de båda pojkarna och lämnar dem på kidsclub, vilket betyder att jag har lite fri tid! Jag tar på mig mina skor och min jacka, pluggar in musiken i öronen och beger mig ut på äventyr här i AH. Eller rättare sagt, på en fin liten promenad. Jag kan nu, alldeles själv hitta till biblioteket, både fram och tillbaka.

När jag kom hem gjorde jag inte så mycket. Det är tisdag, vilket betyder att the cleaningslady var här och att mitt rum var nystädat och sängen nybäddad, you gotta love tuesdays!! I know I do! ;)
I alla fall, jag kollade ett avsnitt av Early Edition, läste lite bok (har inte läst sen jag lämnade sverige). Vid runt 13.30 kom min LCC (kontaktperson här i USA) hit och kollade läget. Först hade hon möte med mina VF och sen med mig. Ja, jag tycker att det gick bra, fick lite information, svar på lite frågor och liknande. Det var mest bara för att kolla av hur det går, med andra ord BRA!

Efter det så gick jag och hämtade upp pojkarna från skolan, gick hem, de fick lite snacks, sen ut för att leka i parken. Där stannade vi ett X antal timmar. Jag har nu blivit vän med grannfrun... hihi:) Trevlig amerikanska det där! Hon har två barn (pojkar) i samma ålder som mina värdbarn så de leker ganska mycket tillsammans och är väldigt bra vänner! Vi gick hem, åt dinner, plockade undan, kollade film och nu sitter jag här!

God morgon Sverige!! God natt USA!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0