Plusgrader, nya skor och sprinbreak!

WIHO! Vågar man hoppas på att våren äntligen har kommit till AH? Just nu har vi 13 + och imorgon ska det bli ännu varmare, ca 20F varmare, hur mycket det nu är vet jag inte riktigt, men det låter ju inte helt fel om jag säger så! Vad jag har hört var det runt 30 grader celcius i maj här förra året, så jag hoppas ju på något liknande i år då! Vad skönt att för en gångs skull slippa den gråa, regniga och trista sommaren i Sverige. Okej, nu är det väl inte alltid så att det regnar, men jo, oftast gör det ju faktiskt det och det skulle inte förvåna mig om det gör så även detta år! Haha, skadeglädje är den ända sanna glädjen;) I LOVE USA!

Jag var även nere down town för att inhandla ett par löparskor. De var väldigt hjälpsamma och trevliga, så jag gillar det! Jag ficvk ta av mig mina egna skor och gå några rundor runt i affären så att hon som hjälpte mig kunde kolla hur jag gick och ge mig ett par skor som skulle passa mig bra, mycket bra service! :) Hon fick sen springa fram och tillbaka för att hitta de rätt skorna som passade mig perfekt. Stackars människa, som hon fick springa efter nya skor hela tiden... Men till sist så hittade jag i alla fall ett par skor som jag fastnade för och som passade mycket bra! 120 dollar för dessa, men då jag är svensk så drog de av 10 %. Ibland är det bra att vara svensk... för en gångs skull! Hon berättade även att det finns en "löpargrupp" som samlas 5 PM på tisdagar och springer tillsammans, ungefär 5 miles, så jag måste nog få upp flåset lite innan jag joinar dem! Men kanske till sommaren eller nåt?! Vem vet...

Pojkarna är i skolan och lillkillen sover, som alltid! Imorgon är det i alla fall sankt patrics dag. Inte för att vi firar den här, men ändå! Springbreak börjar imorgon, så killarna kommer vara hemma torsdag, fredag och hela nästa vecka. Så det kommer bli fullt upp. På lördag kommer vi lämna Illinois för att bosätta oss i Wisconsin ett par dagar. Det kan nog bli najs! Annars vet jag inte om nåt annnat är planerat?!

Och som ni hör njuter jag så mycket det bara går av livet på andra sidan Atlanten!

det blev den fina tröjan idag;)de nya löparskorna!

Kommentarer
Postat av: J

Ååå, fick ni annan färg på er APIA-tröja?! Vi fick vita, men jättekonstig passform! :P

2011-03-16 @ 21:37:59
URL: http://jojojojo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0