Manikyr

Okej, idag skulle då jag, Emelie Arvidsson få min första manikyr NÅGONSIN. Jag är inte direkt den jättetjejiga typen som springer och får manikyr/pedikyr var och varannan vecka. Men ja, någon gång måste ju vara den första och den dagen var idag.

Okej, men allra först, innan det var dags för manikyr så blev det ett besök på posten för att skicka över ett paket till fröken S (håll nu utkik i brevlådan!!). Men efter det var det dags för lite putsning och målning av naglarna.

Okej, vi kom dit, valde det nagellack som vi ville ha och sen var det bara till att slå sig ner i en stol så fixade de naglarna. De började då med att fila till alla naglar, putsa lite och få dem jämna och fina. Inte för att jag har särskilt lnga naglar, då de hela tiden bryts av olika anledningar, men i alla fall. De putsade på, sen sprutade de på något medel (fråga mig inte vad??) och virade sedan in hande i en varm och blöt handduk (fråga mig inte varför??) men det var väl ganska najs, konstigt, men okej. De gjorde samma sak med den andra handen.

Sen åkte handduken av och de putsade lite till, sprayade på lite mer konstigt medel, torkade av det igen med handduken, rengjorde naglarna, på med lite annat medel, massera handen (??) och till allra allra sist på med nagellacken. De strök på två lager med nagellack och efter det något annat lack. Sen gick man vidare till en maskin som torkade naglarna med laser?!? Medan naglarna torkade så gav människan mig massage, WHAT?! Hade en aning svårt att hålla mig för skratt (jag klarade mig) då det kom helt oförberett och hon inte alls verkade veta vad hon skullegöra. Hahaha! Jaja, jag satt i nagellackstorkarmaskinen ett bra tag innan det var klart och efter det så väntade jag på att min hostmum skulle bli färdig hon med!

Så, nu har jag OCKSÅ varit på manikyr. Kanske kommer jag återvända, men mest troligt inte... men man vet ju aldrig vad som händer!

Nu måste jag bara prova på massage också, och då menar jag RIKTIG massage där de vet vad de gör!!! ;)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0