Insnöade! Mat!

Jaha, det blev visst ytterligare en dag i Door County då. Snöstormen kom och här ligger nog snart upp mot 50 cm snö. Så hemfärden blir troligtvis imorgon istället då. Vi hoppas på det i alla fall! Hur som helst så har dagen ändå gått hyfsat snabbt förbi, trots att vi inte gjort särskilt mycket, då här faktiskt inte finns någonting att göra. Jag har hållit mig inomhus då jag inte hade räknat med snöstorm och inte heller packade ner kläder för det (leggins, t-shirts och converse är vad jag har). Pojkarna gick ut ett tag för att skotta lite snö, men det har nog redan snöat igen, så det blir väl ut imorgon innan vi åker skulle jag tro?! Resten av dagen blir det nog inte så mycket som händer, mest ta det lugnt, tänkte jag skulle kalla in S här på rummet så han får spela lite pingvinspel, som han har längtat och pratat om det HELA dagen!! Så söt!! :)

För övrigt så är jag hungrig!! Amerikanare äter så konstigt, det vill säga hela dagen små små måltider. Dessutom blir man inte särskilt mätt på den amerikanska maten. Jag tror inte jag har varit riktigt mätt sen jag lämnade Sverige faktiskt, eller kanske en gång, när jag lagade spaghetti och köttfärssås och kanske då jag gjorde svenska köttbullar. Jag gillar inte det här med att småäta under hela dagen, utan jag vill äta 3 ordentliga måltider så jag blir mätt och klarar mig under hela dagen. Men det är svårt att göra det ibland, då man har barnen med och det blir oftast att man äter det jag gör till dem och de är ganska kräsna så oftast blir den macaroni and cheese eller bara macka. Så ja, det får nog bli lite ändring på det när vi kommer tillbaka till AH igen. För inte kan jag gå runt och vara hungrig dag ut och dag in, då blir det ju att man går och småäter istället och det är ju det jag inte vill!

Så JA, det får lov att bli ändring på det här!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0