Hemma i AH igen!

Ja, då var vi äntligen hemma i AH igen, efter 4 nätter i Door County. Snön låg fortfarande kvar imorse när vi skulle åka och hade de inte kommit och skottat för oss så hade vi fortfarande varit kvar där. Men solen var framme och det var faktiskt riktigt skönt väder. Faktum är att snön hade börjat smälta redan, inte mycket, men lite.

Jag steg upp tidigt för att i lugn och ro kunna äta frukost. Det är så skönt och kunna äta utan att ha massa barn skrikande och springandes omkring för en gångs skull. Så, som sagt, jag åt och sen chillade jag lite framför tv:n tills resten av folket vaknade till liv. Vi påbörjade städning av huset. Efter det så fick pojkarna frukost och sen städade vi undan det sista. Mina VF körde iväg med alla sopor, och jag stannade kvar i huset med pojkarna. Vi spelade UNO, eller ja, försökte så gott vi kunde. För det första tyckte lilla Q att det var otroligt roligt att ta alla korten och slänga dem överallt och för det andra var inte pojkarna riktigt med på vad det gick ut på och FUSK är deras förnamn!! Så, ja, vad gör man?! Dessutom skapade de sina egna regler så jag skulle förlora. haha, dessa barn! Jag gillar dem! :)

Efter sisådär tre spelomgångar så kom mina VF tillbaka och vi började lassa in all packning i bilen. Det blev ganska så fullt ja. Så påbörjades den långa resan hem igen. Redan efter en timme stannade de till och skulle ha lite mat. Detta eviga ätandet... Vi fick all mat och sen körde vi vidare igen. Det kollades på filmer, spelades på DS, lyssnades på musik och jag läste min bok! Med andra ord; vi fördrev tiden ganska så bra faktiskt! Efter ytterligare ett par immar så stannade åter igen bilen för att fylla på alla hungriga magar. Den här gången stannade vi på Noodles & Co, som är S absolut favoritställe. Jag vet inte hur många gånger vi har lunchat där... Så det blev bara lite vanlig pasta för min del. Sen bar det iväg igen. Dvd var på och DS:en var på högsta volym, trevlig resa! Men med musiken i öronen så lyckades jag faktiskt sova ett par minuter i alla fall.
S fina komentar: Emelie, Emelie EMELIE(!!!!) sover du?
Jag; Inte längre...
S; okej
Jag; ville du något?
S, NEJ!

Tack för den liksom! Haha, han är bra allt härlig den lilla pricken. Så ett par minuter emellanåt lyckades jag sova i alla fall. Efter ett par timmar till var vi äntligen hemma, jag tror då klockan var runt 17.30. Vi packade ut allt från bilen och lastade in det i huset. Jag tog med mig Q till parken, S och J följde också med ett tag innan deras pappa kom och hämtade dem då de ska tillbringa resten av springbreak hos honom. Så det kommer bli ett par lugna dagar framöver och det är ju inte helt fel. Eller ja, lugna och lugna, jag har nog något planerat varje dag skulle jag tro:) Härligt!!

För övrigt hade jag fått ett brev när vi kom hem; mitt social security number har kommit. Det betyder då att jag nästa vecka kommer ha ganska så fullt upp. Jag måste börja plugga till mitt amerikanska körkort och sen ska jag även skaffa mig ett amerikanskt bankkonto så jag slipper gå runt med massa pengar i plånboken. Gillar ju att använda kortet mer än kontanter...

Sen är det även så att jag har varit ute och testat mina nya löparskor för första gången idag. Det blev en liten runda nu på kvälle. Var ute och sprang i ca 30 minuter och sen den sista vägen hem blev det lite benstyrka med utfallssteg. Så ja jag är nöjd. Blir säkert en runda imorgon med. Kanske inte löpning då jag ska till gymmet, men en morgonpromenad kanske? Få se hur pigg jag känner mig imon! :)

Jag har inte riktigt hunnit att lägga in alla bilder på datorn än, så det kommer en bildbomd (eller liknande) inom kort med bilder från vår lilla minisemester!

Borta bra men hemma bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0