Friluftsdag och chill?!

Innan jag börjar berätta om dagen så kanske jag bara ska berätta att det är sankt patrics dag idag, barnen är lediga från skolan resten av veckan, det är SPRINBREAK här i USA nu!! :) bara så ni vet!

Klockan ringde vid 6.30 men ärligt talat så pallade jag inte gå upp så jag låg kvar i sängen tills klockan blev 07.20, sen var det dags att gå upp och göra sig iordning. Åt lite frukost och sen kom pojkarna ner. Haha, just snyggt, dagen då inte behöver gå i skolan är de tidiga, borde det inte vara tvärtom? Det tycker jag i alla fall! Men så kan det vara ibland. De fick frukost de tog på sig kläder och sen begav vi oss ut för att få lite d-vitaminer från solen. Ännu en dag med underbart väder utomhus. Vi lekte, de klättrade i träd, jag sprang runt och jagade Q då han var överallt och ingenstans. S hade en jobbig dag idag, då han inte riktigt lyssnade på mig, vad jag än sa. Det var lite jobbigt och mitt tålamod tog NÄSTAN slut där ett tag... Men det bästa med att vara osams med något av barnen är ögonblicket då man blir sams igen!

I alla fall, mamma J kom med lunch från Mc till alla barnen (hela grannskapets barn var här!). De hade en liten picknick utomhus. Jag stannade ute ett tag till innan jag gick in, gjorde lite nudlar till lunch och drack en kopp varm choklad!

Nu sover lillkillen, mamma J är på promenad med B och S och J leker med en kompis hos honom! Så det är ganska lugnt och skönt just nu. Jag lyssnar på min svenska musiklista, med ENDAST SVENSK MUSIK. Behöver lite svensk text emellanåt så det var lika bra att skapa en lisat med bara de låtarna!

Alla dagar är inte bra och au pair yrket är ingen dans på rosor, inte alls. Jag tror inte någon kan undvika diskussioner med sina värdbarn, det hör helt enkelt till det här yrket. Så dagar som denna undrar jag verkligen vad jag har gett mig in på, flytta till ett främmande land, en främmande familj och ta hand om barn jag aldrig träffat tidigare. Men det är dagarna då det är lek och skratt hela dagen lång som påminner mig om varför jag gör det här och det är de dagarna som gör min tid här så mycket enklare. Tack gode gud att jag har överdrivet många av de dagarna och att de andra, lite sämre dagarna är mer sällsynta!

Jag har det bra!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0