Fitnesstest!

Okej, idag var det då dagen med stort D, eller vad man nu ska kalla det för? I alla fall, dagen började med frukost (som vanligt) och efter det lite lek. När klockan slår 10.00 så packar vi alla (jag, Q och S) in oss i bilen (jag kör) och styr fordonet mot biblioteket. It's time for storytime!! Men innan det så kollade vi upp några filmer, pojkarna hittade fyra och jag hittade fyra till mig. Q hittade en cd med Twiggels och "the potato dance" som han kan exakt ALLA moves till! Jag tror (VET) att jag har världens sötaste värdbarn! Okej, back to storytime. Q hade lite problem med att sitta still under sagoläsningen, men han däremot ÄLSKAR alla danser emellan sagorna.

Efter storytime var det tiime for lunch - idag at Noodles & CO, vi gillar det stället, A LOT! Andra gången idag som jag använde mitt kreditkort, jag börjar bli riktigt bra på det! ;) Det tog ett bra tag för Q att äta upp sin mat då allt annat var sååå mycket roligare. S gillade i alla fall maten och åt upp ganska snabbt, men problemet var sedan att sitta still. Man måste bara älska dessa barn!!

När vi efter många if och but var klara begav vi oss hemåt. Så väl hemma var M och G.G på besök. M hade med sig mina skor som hon hade lämnat in hos skomakaren! Tack! Tack! Tack! Helt nya sulor och de ser ut som nya igen. De till och med putsade dem! WIHO, Emelie är happy! I alla fall, hem, lämna pojkarna, packa gymväskan, in i bilen och köra iväg till gymmet. Idag stod det fitnesstest på schemat.

Jag mötte upp den personliga tränaren som skulle hjälpa mig med detta. Började att ta reda på längd och vikt. Antar att jag gav henne "a hard time" när jag inte kunde svara i feet och lbs? haha, men det löste sig ju ganska bra ändå. Kroppsfett, mått hit o dit, blodtryck, puls och allt möjligt testades. Det gick faktiskt bara bra och för det mesta var resultaten "Fit" eller "Excellent" så ja, jag är ganska nöjd med det. Självklart var där några grejer som jag behövde jobba lite på, så som "back flexibility" men det ska jag nog klara av. Ska tillbaka den 12/3 för att få mitt program som jag ska jobba med. Jag gillar detta gymmet! Bästa service EVER! Klå det Sverige!

Sprang sedan 15 minuter på bandet innan jag tyckte att det var dags att bege sig hemåt igen. Q och B sov, och de två andra var i skolan. Jag kollade lite på collageklasser och fann ett par som intresserade mig, så som "zumba" och "judo & självförsvar" det kan nog bli riktigt roligt. Det kommer jag i så fall att göra i sommar! Ska prata mer med min LCC om det!

Med andra ord har dagen vari bra bra bra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0