Emelie har druckit kaffe... och varit i Cgicago!

Haha, ärligt talat, vilken dag, vilken underbar dag! Faktum är att det var natten till idag som man skulle ställa om klockan till sommartid här i USA. Dock hann fröken Emelie somna lite innan jag hann ställa om den (viktigt då jag ställt min väckarklocka, så ville upp i rätt tid). MEN jag vaknar dock mitt i natten och ställer om klockan precis som det ska vara... trodde jag. Jag visste dock inte att min klocka redan hade ställt om sig automatiskt, så jag flyttar fram den en timme till. Hur som helst så var min klocka nu en hel timme fel. Men i alla fall, väckarklockan ringer, jag stiger upp och gör mig iordning inför dagens äventyr. Jag har tre olika klockor på rummet och ALLA var nu olika?! Förvirrad ja! Jag går i alla fall enligt mn iPod och hoppas på det bästa. Går upp för att göra ta på mig ytterkläder och bege mig mot tåget. Kollar tågtiderna en gång till och kommer på att det är SÖNDAG(!) och jag som var 100% säker på att det var lördag, vilket betyder att tåget gåt en timma senare och jag kommer vara sen... vilket jag inte gillar.

Okej, men en timme kan väl vara okej. Jag kollar ett avsnitt av Early Edition och sen gör jag mig ännu en gång redo för att gå mot tåget. Kollar på klockan i köket, frågar om den stämmer, en timme fel, men min klocka är fortfarande en timmer före... Gaahh! Så det är ytterligare en timme kvar tills tåget ska gå, Jag spenderar lite tid vid datorn och äter lite frukost som jag fortfarande inte har hunnit med... Men så ÄNTLIGEN blir klockan 11.00 och jag beger mig av mot tåget. FINALLY! Solen är framme och det är ganska skönt väder ute så det blir vårjackan idag (big misstake när man ska till "Windy City"... haha)

I alla fall, tåget kommer och jag stiger på. Konduktören glömmer bort biljetterna och jag slipper betala de 35 kronor (7 dollar) som det kosta att åka till Chicago! Väl framme i Chicago är det ganska kyligt och jag ångrar att jag inte tog min vinerjacka på mig denna dag! Jag möter upp I och S (två svenska au pairer) som väntar på mig i kylan och sen traskar vi iväg. Vi är alla hungriga och finner efter ett tag en mexikansk "grill" där vi traskar in. Alla tar varsin tacco sallad med kyckling - spicy, men god! Ja, jag, Emelie Arvidsson, sa att salladen var god! ;) haha

Vi åt och pratade... SVENSKA. Vi hade en trevlig lunch (ja ni läste rätt, jag åkte in till Chicago för att äta lunch) och innan vi visste ordet av var det dags att gå mot tåget igen. På ståget kommer konduktören och nu måste jag tyvärr köpa den där biljetten för 7 hela dollar. Men jag ska inte klaga, det är billigt och bra för min del! I alla fall med tanke på vad det kostar att åka tåg i Sverige.

På hemvägen är jag så pass frusen att jag svänger inom Starbucks och köper mig en varm dricka. Jag trodde att jag köpte den varma vaniljdrickan som jag brukar dricka, men tydligen inte. Det slutade med att jag fick nån kaffesmakande dryck. Mja, det var kanske inte riktigt min grej. Det var ju inte jätteäckligt, men inte heller helt awesome gott... det var okej. Så ja, jag drack upp det hela då jag var väldigt frusen och just hade slösat tre dollar på dricka när vi har en maskin som gör det hemma! Men ja, man lever ju bara en gång.

Så med andra ord har dagen varit AWESOME. Kaffedrickande och lunch i självaste Chicago... kan det bli bättre!  NEJ, faktiskt inte! Lööööv it! Tack flickor!!!





Kommentarer
Postat av: Conradnatalia

I have surfed to your site accidentally and can not break away from it. It is really great!

2011-10-25 @ 14:10:33
URL: http://conradnatalia.blogcorporate.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0