Effektiv!

Idag har jag varit väldigt effektiv. 05.30 tänds EXAKT ALLA lampor nere i mitt rum... gissa vem som är på besök?! Min tvååring såklart. Även om jag tycker om när han kommer ner och hälsar på så var detta lite väl tidigt. Han kravlar upp i min säng och lägger sig bredvid mig, tar tag i min iPod och sätter musiken på högsta volym: God Morgon!?! Han plockade bokstavligt talat fram det mesta. Mina papper låg överallt, så även mina kläder... Han lekte med kameran, iPoden och datorn, tekniskt litet snille det är vad han är då han vet hur allting fungerar.

I alla fall, efter ett tag ville han att jag skulle bära upp honom till övervåningen, jag gjorde det och han sprang in till sina föräldrar. Jag återvände till mitt rum för att åter igen få lite sömn. En timma senare (07.00) hör jag; klmp klamp klamp i trappan och några sekunder senare tänds åter igen ALLA lampor. Är det inte underbart. Än en gång samlar han ihop iPoden, datorn och kameran och roar sig själv för en stund. Efter ett tag vill han åter igen att jag ska bära upp honom till övervåningen, så det gör jag. nu är klockan runt 07.30 och jag funderar inte ens på att sova längre. Jag tar med mig min dator upp och sätter igång tv:n. Kollar lite tv innan jag äter lite frukost. När Q och mamma J än en gång kommer ner ger jag Q lite frukost och sen startar jag Wiggles för honom så han kan kolla det (enda programmet han sitter still till). Jag har baby B ett tag så mamma J kan fixa lite. När klockan är runt 10.30 (jag har fortfarande pyamas) så springer jag ner på rummet, tar på mig träningskläder, slänger ner resten i träningsväskan, borstar tänderna väldigt snabbt och rusar upp igen.

Vi packar in alla små barn i bilen och kör iväg till gymmet. Jag och Q blir avsläppta vid gymmet. Då vi är lite tidiga kollar vi på de stora fiskarna som simmar runt i dammen som finns där. När klockan är runt 10.00 lämnar jag av Q på kids club och jag går och tränar. Två timmar senare hämtar jag ut Q och vi går och köper oss lite snacks. Vi blir upphämtade och vi kör hemåt. Q får lunch och sen är det dags för nap time.

Jag tar bilen och kör iväg mot banken. Jag öppnar ett bankkonto och får mitt bankkort nästa vecka, så just nu får jag använda mitt svenska visa, för smart som jag va satte jag in alla mina pengar på mitt nyöppnade konto. Jaja, så kan det gå! Nu har jag i alla fall ett bankkonto och det var ju det som jag skulle fixa, så jag är nöjd! Efter banken körde jag vidare mot affären, handlade lite som vi behövde. Sen blev det biblioteket och där lånade jag en bok om att köra här i amerika och två dvd:er. Här ska det tas körkort! Wish me luck!!:) Sen blev det bilen hem, ett äpple och varm choklad och snart ska jag iväg down town för att träffa D, min tyska vän!

Så ibland är jag väldigt effektiv av mig! Typ idag!

Här kommer en bild på gymmet där jag tränar!! Ni kan se löparbanan, basketplanen och maskinerna/vikterna. På andra sidan finns maskinerna för kondition och en simbassäng och bubbelpool! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0