Back to reality!

Jaha, då var det måndag igen och spring break is over, vilket betyder att vi återgår till de gamla rutinerna. Klockan ringde vid 06.00 idag, det var då meningen att jag skulle dra på joggingskorna och springa en runda, meeeeen, jag var ganska trött så jag låg kvar i sängen 15 minuter extra! Sen släpade jag mig upp ur sängen och gjorde lite nytta. Jag strök mina kläder som låg över hela rummet och hängde sedan in dem i min gaderob! Sen gjorde jag mig iordning och gick upp och åt lite frukost - youghurt och flingor (love it!). Sen var pojkarna uppe och det var dags för deras frukost. Vi åt frukost och efter det var det dags för äldsta pojken, J, att gå till skolan. Jag, Q och S var kvar hemma och efter att vi ätit klart frukosten och städat undan så letade vi fram S cykel uppe på vinden och sen tog vi ut den stora cykeln till mig och Q. Placerade Q i stolen och sen cyklade vi iväg till parken bredvid skolan. Vi lekte ett bra tag, Q verkligen ÄLSKAR gungorna och han tyckte inte det var roligt när vi var tvugna att cykla hem igen. Hur som helst vi cyklade hem och ställde in cyklarna i garaget. S var väldigt duktig på att påminna mig om att jag INTE skulle glömma bort att berätta för mamma J att han varit mycket duktig och hjälpsam hela dagen so far.. och det gjorde jag!

I alla fall, vi kom hem, ställde in cyklarna och tog istället bilen till Woodfield mall där vi skulle tillbringa lite tid i play arean. Det var inga som helst problem med att hitta till mallet. Vi kom dit, letade upp lekstället och sen tillbringade vi runt 40 minuter med att springa runt och leka. Sen var det dags att åka tillbaka hem och äta lunch. Nu var ända problemet att hitta hem igen. Kan jag hela vägen tillbaka? Hmm, svaret var nej, klart och tydligt NEJ! haha! Jag hittade till den stora vägen, JA, men, vivlket håll jag sen skulle köra på den stora vägen var en annan fråga. Jag tror jag lyckades köra alla möjliga håll innan jag ringde min hostmum och berättade att jag var totally lost! Jag berättade var jag var och hon berättade för mig hur jag skulle köra. Med lite hjälp från min 6-åring så hittade vi till sist vägen hem. WIHO! :)

Det blev en snabb lunch och efter det tog mamma J honom till skolan och jag har Q här hemma. Just nu sovande i sin säng! Jag själv sitter och kollar på dvd:n som jag lånat på biblioteket - Rules of the road! Ja, för mycket riktigt så är det snart dags att ta det amerikanska körkortet! Förhoppningsvis kan jag besöka körskolan någon dag denna veckan! Det mesta med reglerna är detsamma som Sverige, men de har lite andra skyltar en del andra regler, men ganska snarlikt. Men det är ju aldrig fel att uppdatera minnet lite.

En snabb uppdatering om gårdagens afton!
Vid 15.30 var det födelsedagskalas för mamma J:s brorson. Jag stannade i sisådär en timme. Sen var jag tvungen att lämna kalaset då det var clustermeeting. Jag mötte upp D (kalaset var två hus från hennes)och vi mötte sedan upp F. Vi gick tillsammans till mötet som denna dag var på Panera Bread down town. Det var en hel del tjejer denna gång. Tror vi var runt 22-23 stycken, så ja, det var ganska fullt. Haha, men vi hade det trevligt, fick träffa lite nytt folk och det är ju aldrig fel. Efter mötet så gick jag och tre andra tjejer, D, D och P till California Pizza och åt och pratade och hade det allmännt trevligt. Jag tror att vi blev servitörens favoriter;) Fernando gillar oss! hihi
Som sagt, vi hade trevligt och vi kommer definitivt att göra om det igen... snart! Trevlig kväll med trevliga vänner! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0