Att bädda sängen i staterna - en hel vetenskap!

Haha, ja här kommer kanske ett lite udda inlägg, men det måste ju finnas ett par sådana med, så varför inte. I alla fall, att bädda sängen här borta är som sagt en hel vetenskap. Okej, låt mig förklara detta från början.

Man har då ett lakan på sängen, vilket är helt normalt. Men efter detta lakanet som täcker madrassen har man ytterligare ett, jag vet inte riktigt vad man ska kalla det, "lakan i finare material". Efter detta "lakanet så kommer själva täcket, som inte har något påslakan, utan det är bara helt "neutralt". Sist men inte minst har vi då överkastet, som är ungefär lika tjockt som täcket, så jag har fortfarande inte listat ut om det är meningen att man ska sova med det eller ta bort det? Men jag sover MED det då det är lite kallare i källaren.
Det var då alla dessa lakan och täcken som finns i min säng. Nu till hur man bäddar grejen.

Okej, lakan är lakan, så det finns inte så mycket man kan göra åt det, det ligger där det ska. Men sen detta andra "lite finare lakanet" (som har samma effekt som våra påslakan) lägger man över lakanet. Sen tar man täcket och lägger det över. För övrigt är mitt täcke format som en kvadrat, alla sidor är lika långa, för er som ville veta det. Då "det fina lakanet" är lite längre än täcket så tar man och viker ner det en bit över täcket så det bildar en fin "kant" eller vad man nu ska kalla det för. Hur som helst, resten av täcket och "det fina lakanet" som hänger utanför sängen tar man då och stoppar in det under den stora madrassen, så det stannar där det ska... i sängen. Sen är det bara till att slänga på överkastet lite snyggt. Placera sovkuddarna där man vill ha dem, jag brukar vilja ha dem liggandes (ståendes funkar bra med) då jag sedan placerar prydnadskuddarna över.
Och så bäddar man här i staterna!

Nu kanske ni förstår varför jag älskar tisdagarna då städerskorna kommer. Jag behöver ju inte bädda min säng då;)

Detta kanske inte var världens mest intressanta inlägg, men senare idag, troligtvis ikväll kommer ett till inlägg som då handlar om min månad här i staterna. Ja, ni läste rätt, jag har redan varit här en hel månad. Det är galet vad tiden går snabbt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0