1 månad i staterna!

Tiden går fort när man har roligt och jag har redan varit här i en månad. För en månad sedan stod jag på Landvetterns flygplats med mina väskor och var redo att lämna livet i Sverige bakom mig för ett år eller två. Jag steg på planet som skulle ta mig till andra sidan Atlanten och på mitt livs äventyr. Jag har upplevt så mycket och testat så många grejer, inte minst ny MAT, kanske inte den bästa i världen, men helt okej.

Här kommer en lista på vad jag hittills har gjort under min månad i staterna:
  1. flygit alldeles ensam
  2. varit i NYC - stått på Times Square
  3. sett flera sevärdheter i NYC
  4. ätit bagel till frukost
  5. bott på hotell med två helt okända människor (som numera är mina vänner)
  6. flyttat in hos en helt okänd familj
  7. ätit sushi
  8. kört stor automatväxlad amerikansk bil
  9. shoppat
  10. träffat nya vänner från all over the world
  11. tränat
  12. jobbat (såklart)
  13. provat på MASSOR av ny mat!
  14. fått manikyr
  15. handlat i stor amerikansk affär
  16. lagat svensk mat i ett icke svenskt land
  17. kollat på amerikans tv (utan text)
  18. åkt roller skates (galet roligt!!)
  19. besökt ett amerikansk sjukhus
  20. tvättat i stor amerikansk tvättmaskin
  21. ätit mexikansk mat
  22. ätit världens godast chips - morotschips och görnsakschips! ÄLSKAR
  23. ätit kanelbulle, blåbärsmuffins och amerikanska pannkakaor till frukost
  24. ätit chips till middag
  25. gått på basketmatch - ätit popcorn med caramelsmak
  26. gått på bio
  27. besökt starbucks!
  28. ätit på en amerikansk resturang
  29. och massa massa mer!
Detta var bara en bråkdel av allt som jag faktiskt har gjort här i staterna. Vill ni veta exakt allt får ni ta och läsa igenom hela min blogg.

Men just nu kan jag knappt tro att jag faktiskt har varit över här i en hel månad. Jag saknar alla där hemma i Sverige, självklart gör jag det, men detta är mitt livs äventyr och något jag kommer fullfölja. Sverige försvinner ju inte direkt och inte människorna där heller!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0