Volleyboll

Ja, då var det äntligen dags för den "stora" dagen. Dagen då jag skulle spela volleyboll igen för första gången på 2 år. Jag hade inga större förväntningar på mig själv, på så vis skulle jag inte heller bli besviken om allt gick åt skogen. Positivt tänkande var det ja!

MEN innan jag åkte iväg för lite volleyboll var det dags för jobb! Idag stod det ORGANISERA på schemat. Vi (jag) organiserade pojkarnas leksaker, blev ganska nöjd om jag får säga det själv. Efter det var de lite lunch och sen dags för skola för S. Jag och Baby B tillbringade eftermiddagen hemma. Han vägrade att sova så vi satt och pratade lite istället och sjöng mycket vackra svenska sånger. Det var då lite smått roligt, tyckte baby B i alla fall. Som han skrattade och log. Söt! :)

Men han bestämde sig senare för att ta en liten middagstupplur. Jag tog med mig min svenska bok och gick ut och la mig på gräsmattan. Över 30 grader, skulle tro närmare 35, kanske 40 grader. Jag låg och läste ett tag innan jag somnade ett par minuter/timme? Vem vet? Återupptog läsningen ett tag innan jag gick in och svalkade mig! Följde S över till en kompis och traskade sedan hem igen. Började ladda upp inför volleybollen. HAde ingen aning om hur jag skulle hitta dit, men vad tusan, så svårt kunde det väl inte vara? Lyckligtvis kom min vp hem tidigt idag så jag kunde ta hans bil med GPS. Det skulle ta runt 25 minuter att köra - det tog mig 50 minuter att komma dit. Ja man kan väl säga att jag körde lagom till rusningstrafiken! Unerbar tajming!

I alla fall, till volleybollträningen då! Jag kom dit och flickorna var redan igång, antog att de bara spelade lite för skoj eftersom tränaren inte kommit än. Jag menar, de hade ju inte värmt upp än... Tränaren kom - Bob, vi pratade liteom... VOLLEYBOLL!? hehe Tjejerna spelade vidare. Uppvärmning? Efter att vi pratat klart så sa han åt mig att bara hoppa in i spelet... men, uppvärmning? Haha, det slutade med att jag sprang lite och värmde upp själv. Tydligen har inte de uppvärmning som vi har i Sverige? jaja...

Vi spelade lite, lite olika övningar (spelövningar). Inte alls som i Sverige då vi servar, mottagning, spikar, block och alla andra övningar där finns. Jag tror vi gjorde runt tre olika övningar innan vi spelade lite, övning med gratisboller. FREEEEE!

Jag trodde aldrig att det skulle vara så roligt att spela volleyboll igen. Jag har faktiskt saknat det. Bob lät i alla fall väldigt positiv, men ska inte hoppas för mycket nu. Det är mycket som ska passa och fungera! Så det är bara till att ha tålamod och se vad som händer!

För övrigt har de ingen nedvarvning och/eller stretching heller. Det var mer; "hej då, ses på onsdag" och sen var alla borta!

MEN jag hade otroligt roligt!! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0