Uppdatering!

So hey, don’t you worry! Hey, don’t be sad and don’t be sorry. Soon we’ll be together, I need you more then ever!

Okej, här kommer uppdatering om veckan som varit… Haha, det börjar bli lite glest känns det som. Från att bloggat varje dag till att slänga ihop en hel vecka på en dag, det är grejer det. Men vilken tur för er då att det inte hänt särskilt mycket denna veckan.  

Som sagt så kom vi hem från Chicago i måndags. Det hände inte så mycket mer den dagen, jag sprang en runda. Tisdagen var pojkarna lediga från skolan… och jag har redan förträngt vad vi gjorde. Vilket bra minne jag har, jag borde nog ta och uppdatera er varje dag istället. Haha
I alla fall onsdagen hände inte så mycket, det var skola igen och tillbaka till verkligheten. Under kvällen kom Dunja över så vi kunde boka vår dykning med delfinerna nästa månad. Så nu är allting klappat och klart för Florida!
Under torsdagen flängde vi lite överallt, eller kanske inte?! Äldsta killen, J var sjuk så han spenderade dagen hemma. Jag tog med mig S och Q till en park där jag mötte upp Tiffany (amerikansk nanny) med hennes barn. De lekte och hade skoj, vi åt vår picknick och sen vidare hemåt. Q i säng och jag vidare till Harper - Collage. Jag gör mitt engelskatest, vilket sket sig ganska rejält xD Men HEJ(!) det är ju så det det brukar gå när människor ge mig prov på engelska, så det var ju inte direkt oväntat xD Well, well, jag får väl satsa på massage istället.

Tog med pojkarna ut på middag. Hem, ute och lekte ett tag innan jag mötte upp Dunja och Lovisa. Gick en liten extra promenad hemåt för att inhandla en tandkräm sådär klockan halv 10 på kvällen! Hehe
Just det! Det var ju även så att jag under onsdagen hade fyllt i ett papper om att spela volleyboll för Harper. Jag tänkte inte mer på det. Men så under torsdagskvällen så ringer en för mig okänd människa upp mig. Det var tränaren för volleybollaget på Harper.
“Is this Emilia?”
“Eeeeh, no(!) it’s Emelie”
“aha, bla bla bla bla bla, are you REALLY that tall?”
“haha, YEEES”

Han bubblar på om allt och ingenting och jag lyssnar, ler och nickar (varför vet jag inte då han inte ser mig?!) och säger lite aha, yeah, great, i would love to, så att samtalet inte dör ut! Stor insats jag gjorde där! I alla fall, allt slutar med att jag ska komma och provspela på måndag så han kan se mig spela. Sen får vi se vart det leder.
Man måste ju studera på heltid(öööh?) om man ska vara med i laget och jag studerar bara på halvtid(eeeeh?). Så det är väl bara till att vänta och se vad som händer här framöver. Kul att det händer lite i mitt liv i alla fall. Faktum är att jag saknar att spela lite boll!

Fredag hände inte alltför mycket. Q hade gymnastikavslutning, J och S var i skolan och Baby B levde loppan - sova, äta, skita, skrika!
Jag sprang en liten runda under kvällen då det FORTFARNADE var 30 grader varmt ute. Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0