parkeringsböter! Hemmafest i Amerika! Clustermeeting! Lam basebollmatch! (och allt annat!)

O herre gud i himelen(!) vad roligt jag hade denna helg! (mestadels)

Okej, nu har jag jobbat på detta inlägg alldeles för länge antar jag, så nu måste jag verkligen ta tag i att uppdatera er lite! Och med "lirte" menar jag; Här kommer en halv (hel) novell!

Dagen var helt okej och jag flängde runt med ungarna lite överallt, vi var vid poolen, vid biblioteket, hos en kompis, hemma... ja överallt och ingenstans. I alla fall, nu till kvällen!

Jag och Lovisa hade bokat bord på en italiensk resturang så hon plockade upp mig här hemma innan vi styrde bilen mot resturangen (som vi för övrigt aldrig besökt innan). Vi kom ju enbart 10 minuter för sent! Men enbart för att jag är en så extremt bra kartläsare! ;) Men vi kom ju till rätt resturang i alla fall, så vem klagar? Inte jag i alla fall.

I alla fall, vi gick in och...
"I vilket namn har ni bokat bord?"
"Lovisa"
"?????????"
Vi provade efternamnet istället och gubben/farbron/mannen or whatever säger;
"Jaså, jag trodde ni stod under beautiful woman"

Haha, vilken raggningsreplik!
Ooooooooch Lovisa har halva inne;)

I alla fall, de visar oss vårt bord och vi kollar menyn. Vi hittar maten vi gillar och beställer den (såklart?!)
Vi pratar om det mesta och har bara allmännt roligt!
"25 dollar för ett kort" "25 dollar för att känna på håret"
Ja, man kan väl säga att... vi hade ganska roligt! ;)

Fick ett sms av Tiffany där de bjöd in oss till en fest (miljonärfest). Miljonären Greg firade att han aldrig mer behöver arbeta under sitt liv! Det var lite för långt borta så vi bestämde oss att inte gå - trots att vi var ytterst sugna på det! Man vet ju aldrig när nästa miljonärfest är - snart hoppas vi på!:D

Vi åkte i alla fall hemåt. Ytterst rolig hemfärd! Jag hoppade av hos Dunja för att kolla en film. Kollade en film och sedan hem. Klockan var runt halv ett eller något och jag var så gott som DÖD!
Men trots detta började jag stryka mina kläderoch sen kollade jag lite BECK tills jag somnade!
Bra fredagskväll! :)

Lördagen började jag med att ligga kvar lite i sängen, skypade lite med fadern min under dagen någon gång?! Passade baby B och Q medan S hade fotbollsmatch (J följde med). Lunch och sedan tog jag med mig pojkarna till bibliotekte för att låna "lite" filmer som de kunde kolla under helgen. Parkerade bilen och traskade in. Kom ut en timme senare, började köra och upptäckte efter ett tag att det fladdrade lite papper som satt fanns under vindrutetorkarna. "Snälla va reklam"

Självklart var det ingen reklam... Emelie har för första gången i sitt liv fått parkeringsböter! 2 stycken dessutom, som toppen på moset. Kul, verkligen underbart. MEN ska man göra allt i USA så ska man ju verkligen göra ALLT! ;D Parkeringsböter [check]. Näe, men jag hade bara parkerat framför en brandpost visst. Vaddå? Det hhar ju liksom fungerat alla andra gånger... Jaja, nu vet jag i alla fall varför den platsen ALLTID är ledig xD Den andra bötern var för någon klisterlapp som jag inte hade?!  typ! Livet går vidare!

Under kvällen var det ganska lamt ett tag INNAN fröven Lovisa svarade på mitt SMS. Möttes downtown AH. Vi körde vidare (alltid lika rolig) för att bowla lite, inget folk där=stängt? LAMT! Så vi körde vidare mot ljuset och fann en basebollmatch! Kanske kunde detta vara något intressantare? Mest troligt inte då människorna inte ens kunde träffa bollen! Varförihelvetespelardebasebollför? Så drog vidare downtown AH igen. Hängde lite i bilen. SLutade med att vi blev inbjudna på fest. Fort hem, byta kläder och slänga på lite smink. Vidare till Lovisa. Beställa taxi. När vi kom utanför dörren för att möta upp taxi möttes vi av springande poliser och 5 polisbilar och frågan: hörde ni någon skrika?

Det här kunde ju bara bli bättre. För övrigt körde taximänniskan runt lite extra för att tjäna pengar. Dumma människa! Kom till festen, hade en mycket bra kväll och återvände hemåt runt 3.15 någon gång? Taxigubben var mycket bättre än förra och trots att han körde mig hem denna gång var det fortfarande 2 dollar billigare än på ditvägen!

Lagom hemma runt halv fyra. Min vp var vaken och kollade tv (vilket jag inte visste). Jag smög ju in så tyst jag kunde men lyckades ändå skrämma vettet ur honom! Ojsan!

GREAT kväll, lite mindre great dag! Men helt ok i genomsnitt!

Söndagen har bara varit chill! Skypade mamma, latade mig i solen (kollade pojkarna), var på clustermeeting och hängde med fina flickor under kvällen! Bra beskrivning på en bra söndag!

Sådär, här har ni min lilla novell. Ha så roligt för mest troligt kommer det dröja innan jag uppdaterar igen. Ska göra mitt bästa och försöka uppdatera så ofta jag kan. Men... ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0