Midsommar i US and A! 24/6-2011

Ja, men då har vi kommit till den tiden på året som vi kallaar för Midsommar! Det var inget speciellt här. Dagen var i stort sett ganska normal. Jag gick till banken under morgonen för att sätta in mina pengar (måste ju spara nu då jag bestämt mig för att ta massagekursen!) och sen promenixade jag vidare till Starbucks där jag stötte på min vf. Chillade där ett tag innan jag fortsatte och traska vidare... vart visste jag inte helt?! För övrigt var jag helt säker på att det var lördag, varför vet jag inte. Det kändes bara så. Det blev i alla fall att jag traskade iväg till AMrianos för att inhandla lite jordgubbar, ananas och lite nötter och solrosfrön. Sen bar det iväg hemåt igen.

Till lunch blev det rester av potatismos och KÖTTBULLAR. MUMS! Sen var det dags för Q att ta sin dagliga middagslur (baby B sov redan). Så jag chillade och kollade lite tv, kollade lite dator. Beställde 2 biljetter för mig och Lovisa till midnattsvisningen av den sista Harry Potter filmen! :) Så det blir till att gå på premiären!

Under kvällen blev det midsommarfirande på IKEA med Erika. Köttbullar med potatismos och sås. Sen shoppade vi loss lite i den svenska shoppen - Marabou och daim fick föklja med hem denna gång. Det blev även en ram (typ blädderram) där jag tryckte in alla mina bilder. Då jag måste spara mina pengar fick det bli EN ram, så kan jag bara ändra bild när jag vill. Mycket smart;D haha

Sen åkte vi till Jewle Osco och inhandlade desserten - jordgubbar och grädde. Körde hem till mig och vispade grädden och tryckte i oss jordgubbarna. Sen kom vi till den stora frågan - hur skulle vi avsluta detta midsommarfirande? Alternativen var: ut och springa/gå en promenad/kolla film? Det slutade med att vi kollade på The Kings Speach. Vi var kind of lost i början, började fatta i mitten av filmen och så var vi väldigt trötta i slutet...

Bra midsommar i US and A! Inte alls som i Sverige, men helt ok!

Kommentarer
Postat av: mikaela

när är premiären i usa? :o

2011-06-27 @ 21:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0